Moet je voor je plavuizen kunt leggen echt de hele vloer glad hebben?

We hebben een woonkamer van 65 vierkante meter en de vorige bewoner had de vloerbedekking helemaal vast gelijmd.We hebben dage lang aan het verwijderen geweest maar er zit nog steeds ongeveer anderhalve mm lijmrest op.we hebben lijmverwijderaar van hg geprobeerd,afbijt,het is geen doen

Toegevoegd na 2 minuten:
Gaat de oude lijmlaag loslaten als je de plavuizen erover heen lijmt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

deze vraag kan alleen een specialist voor je beantwoorden,wij weten niet wat er voor lijm gebruikt is ,is deze wateroplosbaar,of juist niet,en hoe reageert deze met de lijm die de tegelzetter gebruikt,of worden de tegels in cement gelegd wat de hele situatie alweer verandert,een goede tegelzetter heeft in de meeste gevallen een lijmsoort waardoor je lijmresten niet restloos hoeft te verwijderen,maar daarvoor moet hij wel info hebben over de ondervloer en de lijmresten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

lijmverwijderaar en dergelijke producten moet je gewoon op de schroothoop gooien, wat je kan proberen en dat is ook wel even wat werk is met een verafbrander de lijm warm maken , hierdoor is hij vele malen makkelijker te verwijderen. succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je er niet een egaliseerlaag overheen gieten waardoor je een nieuwe vlakke vloer krijgt? Wellicht kom je dan te hoog uit, want de lijm en tegels moeten daar weer bovenop.

Ik zou voordat je begint de tegelleverancier om advies vragen, die kan eerst komen kijken of de lijm de oneffenheden voldoende egaliseert.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is mijn vraag niet,ik wil weten of de oude lijmlaag los gaat.