Wat zijn bedwantsen? Niet stiekem eerst in het woordenboek kijken he ;-)?

Ik wist het (ook) niet, totdat mijn nichtje haar ervaringen daarover vertelde na een nachtje in een hotel geslapen te hebben........
Als je het weet, wat zijn jouw ervaringen ermee??

14 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

bedwantsen zijn insecten met stekendzuigende monddelen die snacht tevoorschijn komen en dan op zoek gaan naar warmbloedige dieren (ook mensen)om bloed te drinken.ze verstoppen zich in kieren en spleten zodat je ze overdag niet ziet en ze erg moeilijk te bestrijden zijn.
beken als overbrengers van ziektes zoals tyfus en geelzucht. ik heb er geen ervaringen mee
En niets opgezocht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Van die enge op luisjes lijkend ongedierte, die heel moeilijk je (slaap)kamer zijn uit te krijgen.
(zonder opgezocht te hebben, ik hoor het wel...)
14 jaar geleden
De bedwants is een klein insect en wordt 5 tot 6 millimeter lang. De kleur is roodbruin tot bruin, net vervelde exemplaren zijn lichter maar kleuren bij. Het lichaam is breed en sterk afgeplat. Net als vlooien, waar bedwantsen overigens niet aan verwant zijn, hadden bedwantsen ooit vleugels, maar hebben deze in de loop der tijd weer grotendeels verloren. De restanten zijn zichtbaar als twee kleine 'flapjes' achter het halsschild. Op het achterlijf zijn verticale rijen haren aanwezig, waardoor de wants gestreept lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nare en naar mijn idee ook vieze, beestjes die je gemeen kunnen bijten in bed. Bah snel uitwassen en ik heb zelfs zo iets van matras vervangen en bed buiten uitgebreid schoonmaken. Vloer soppen want als je niet grondig alles schoon maakt blijven ze terug komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedwantsen of bedluizen (de infame 'bedbugs' uit het Amerikaanse bedtijd-rijmpje) zijn een soort ongedierte die hier aanvankelijk helemaal waren uitgestorven, maar met de stijgende temperaturen en grotere mobiliteit naar landen waar hij nog wel voorkwam weer langzaammaar zeker terugkeert.
En net als hoofdluizen hebben ze niet echt veel met een slechte hygiene te maken, al kun je een plaag voorkomen door goed te stofzuigen (ook onder het bed) en regelmatig de bedden te verschonen. Maar echt weg krijg of houdt je ze daarmee niet.
Je merkt dat ze je hebt als je het hele jaar door met 'muggebulten' wakker wordt (maar dan iets kleiner, maar ze jeuken net zo erg), en ook horren en muggenspul niet helpen. Soms vind je ze door onder het bed te kijken.

Ik heb het in Spanje één keer mogen meemaken in een appartement / pension, en daar wordt je niet vrolijk van ! We zijn maar snel een ander pension gaan zoeken, want nog een half jaar tussen die beesten zag ik niet zitten ;twee nachten was wel genoeg. En ze zijn echt moeilijk te bestrijden ; je moet echt flink met gif aan de slag, en eigenlijk als je pech hebt een heel huizenblok aanpakken. Gelukkig zijn ze niet schadelijk , alleen maar vervelend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bah, bah, jeuk, jeuk.

Dat is alles wat ik hoef te weten.
Bronnen: