Hoe vind ik een kussen dat net zo fijn ligt als die ik nu heb?

Ik ben erg gehecht aan mijn kussen, ik vind geen enkel kussen zo fijn liggen als die ik nu heb. En deze heb ik, schrik niet, al zo'n 20 jaar. Zat van de week eens even te rekenen nadat ik een artikel las over kussens en ziektekiemen. Nu zitten er 4 slopen omheen om de bruine kringen te maskeren maar toch... Ik heb er echt meerdere geprobeert maar niks ligt zo fijn als die ik nu heb. Hoe en waar vind ik een kussen die de juiste stevigheid en hoogte heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euh... stom he? Ik douche elke dag voor het slapen gaan incl. haarwassen anders kan ik niet slapen (dwangneurose), beddengoed verschoon ik elke week maar dat mn kussen al zolang daar eigenlijk ranzig ligt te zijn denk ik niet bij na... ieww... Er zitten wel meerdere slopen omheen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de reden is trouwens dat ik altijd bang was dat de volm eruit zou gaan, dat is me bij iemand anders kussen gebeurd en tja...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het zelf niet "durft" kan je je kussen misschien bij een stomerij laten reinigen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het punt is dat het destijds niet eens zo'n duur kussen was... Mijn moeder had er meerdere en na het wassen was het een soort proppenmassa geworden wat je onmogelijk weer in model kreeg. Ik deed ipv wassen er steeds meer slopen omheen ik mijn fijne model kussen niet kwijt wilde... Dat van een stomerij is een goed idee, maar aan de andere kant, ik vraag me stiekem wel af naar hun reactie als ik daar kom met mn kussen vol kringen en weet ik veel wat... Nee, ik wil echt graag een nieuwe =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die "ziektekiemen" zijn toch jouw eigen ziektekiemen? Die wonen daar al 20 jaar en jij legt je koppie daar al 20 jaar bovenop. Ze hebben jou in die 20 jaar niks gedaan. Doe jij ze dan nu ook niks. ;-) Met andere woorden: lekker zo doorgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk hoor,het is een ramp om een nieuw lekker kussen aan te komen.Ik heb er al zeker 9 gekocht maar lig nog steeds niet lekker.Grrrrr echt balen.Je moet je lekkere kussentje gewoon houden,of het moet zijn dat je er ziek van bent geworden,maar na 20 jaar (ha ha) ben je volgens mij behoorlijk resistent.

Antwoorden (11)

Dat is puur een kwestie van wennen, bijna iedereen vindt zijn of haar kussen het lekkerste liggen. Koop een goed kussen met ongeveer dezelfde stevigheid en hoogte, en voor je het weet wil je niet anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk bij de ikea rond daar hebben ze alles
of ga naar www.ikea.nl om daar te kijken
je kunt het product ook op de website
kopen ik hoop dat je hier iets aan hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik heb bij Ikea, na lang elders zoeken, ook een lekker dik stevig kussen gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, van die geheugenschuim dingen / nasa-schuim ook wel genoemd. Erg goed, wel wennen in het begin. Maar als ik nekpijn heb, af en toe, is het een hele uitkomst. Er zijn 2 hardheden MJUK (zachter) en FAST (harder). Ze zullen vast ook andere kussens hebben, bedenk ik me net ;-)
Een goed stevig en hoog hoofdkussen is volgens mij niet te krijgen. Het lijkt wel of 95% van de slapers graag op een soort slappe vaatdoek wil slapen. Als je een nieuw kussen koopt dan lijkt het heel wat, maar na een week is het alweer een hoopje ellende.

20 jaar is wel erg oud hoor. Hoewel je van die "ziektekiemen" vast niet ziek zult worden, en zeker niet dood zult gaan, is fris natuurlijk wel iets anders. ;-)

Voor een paar Euro heb je bij IKEA een nieuw kussen. Daar kun je een maand lekker op slapen, maar dan is het ook weer slappe boel, en dan wordt het tijd om de hele zaak wat aan te passen. Koop bij Blokker een kussenvulling (1 of 2 Euro), en prop die erbij. Als het past, kun je er zelfs 2 bij proppen.

Het is een vreselijk gepruts en gefriemel, om dat netjes in je sloop te krijgen, en daar ben je wel een kwartiertje mee bezig, maar je krijgt er wel wat voor terug. Je maakt je kussen net zo stevig en hoog als je zelf wilt. Na verloop van tijd verslapt dat ook allemaal weer, maar dat duurt veel langer…...misschien wel een jaar, en dan koop je gewoon weer een nieuwe kussenvulling of ren je weer even naar IKEA.

Ik volg overigens met grote belangstelling andere antwoorden, want ik herken je probleem helemaal. Er gaat niets boven een lekker hoog en stevig hoofdkussen! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dikke plus voor de tip van de vulling!
zeer herkenbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een plus van mij... Ik ga dit zeker proberen... Morgen even naar de ikea... Dankjewel! Ik ben het trouwens met je eens wbt dat veel mensen het liefst op een soort vaatdoek slapen... Ik snap het echt niet, een kussen is toch juist voor een goede ondersteuning van het hoofd? Ach nou ja, ieder moet het voorzich weten natuurlijk maar toch... FIjn dat je me snapt iig =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankdankdank....
Laten we een vereniging oprichten MixxPrixie en rieneke.
Een vereniging tot behartiging van de belangen van de graag-op-een-stevig-en-hoog-kussen-slapers.
3 leden hebben we al, en dan kunnen we de beddenindustrie onder druk zetten, om eindelijk eens echte fatsoenlijke kussens te gaan produceren, die ook echt hoog en stevig blijven! ;-)
Pieter2011
12 jaar geleden
+
Ik word ook graag lid van de kussenclub!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
4 leden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zeg doen! =))
Rieneke1
12 jaar geleden
ja, ik meld me bij deze aan!
slaap nu op twee opgevouwen fleece dekens plus vaatdoekkussen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel degelijk goede kussens :)
Latex! Niet goedkoop, wel goed! In allerlei diktes en stevigheden.
Je zou een kussen van Silvana kunnen proberen. Die zijn verkrijgbaar van zacht (of zoals je wilt: slap) tot zeer stevig. Wel erg prijzig! Maar misschien vindt je daar een kussen waar je de komende 20 jaar op kunt slapen!

Kijk eens op:
http://www.silvana.nl/kussens/silvana_support
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij is er maar één fijn kussen: het boekweitkussen.
Stevig en het vormt zich naar je hoofd. Bovendien is het veel koeler slapen dan op al die synthetische vullingen.
Je kunt het kussen precies zo plooien als je het hebben wilt. Ik ben aan mijn tweede kussen bezig in 7 jaar. Heb via Marktplaats besteld, maar de natuurwinkels kunnen je er ook aan helpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.boekweitkussen.nl/boekweitkussen.htm
Ivana
12 jaar geleden
Simpel: ga naar een goede beddenzaak en neem je kussen mee. Want je wilt net zo'n kussen, dus moeten ze daar even kijken hoe hard en hoog het is en dergelijke, zodat ze kunnen kijken wat voor jou een goed, nieuw kussen is. Een goede winkel heeft ook kussen die ze ter plekke nog een beetje meer kunnen vullen, of juist een beetje kunnen leeghalen, zodat het net zo ligt als je oude kussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat voor vulling je kussen heeft, maar als je nu een soortgelijk exemplaar zoekt met ritssluiting, kun je het zelf òf opvullen, òf vulling eruit halen, totdat je weer net zo lekker ligt als op je oude kussen.

Toegevoegd na 14 uur:
Overigens heb ik mijn kussen (kapok) bij Leen Bakker gekocht, daar kun je ook losse zakjes kapok kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook en heb alle soorten van goedkoop tot duur geprobeertd maar je eigen kussen dat waarschijnlijk ooit dikker gekocht is en van armoede dun is geworden krijg je nooit meer hetzelfde.
Ik heb toen zo'n kussen gekocht die je zelf kan bijvullen naar de gewenste dikte (bij carre in Volendam) maar het nadeel was dat er dan in het midden een soort gat viel waar mijn hoofd in weg zakte. ik heb hem toch vrij dun gelaten en nu slaap ik op dat kussen met nog een klein dun 40 bij 40 kussentje (overal te krijgen) erbovenop.
Het is niet ideaal maar het ligt wel super lekker.
Maar echt hetzelfde kun je volgens mij op je buik schrijven als je het wel vind mail mij dan ook maar succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Bijenkorf is het mogelijk een "leen-kussen" mee te nemen. Deze mag je dan een paar dagen uitproberen (ze worden regelmatig vervangen en ze adviseren er twee slopen om te doen) en wanneer deze niet bevalt breng je deze terug en krijg je het geld terug of leen je een andere. Wanneer deze wél bevalt kun je het leenexemplaar terugbrengen en een nieuwe meenemen. Misschien hebben andere winkels ook deze service.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, da's bijzonder, wat een service. +
wij weten niet welk kussen je hebt en hoe lekker ie ligt....
(materiaal, hoogte etc)

wat vind jij lekker liggen? vind een ander dat ook lekker liggen?

de enige manier is een winkel ingaan en uitproberen...

wil je m echt niet missen leg heb dan in de vriezer zodat alle dingetjes die je liever niet in je kussen wil hebben het loodje leggen.

weet niet welk materiaal het is maar misschien kan je kussen in de was. of pelt alle slopen eraf :) en je maakt er een nieuwe om.

zelf heb ik op alle kussen altijd dubbele slopen. dat scheelt vlekken (vooral bij 1 van mijn kids die nogal last heeft van 'lekkage uit zijn mond' als ie slaapt)

vind je niets maak dan van 2 nieuwe kussens 1 nieuw kussen (vulling van 2 kussens in 1 hoes) dan weet je zeker dat ie stevig is.

of je gaat naar de markt waar je losse vulling kan kopen, pakt een sloop, propt vulling erin, test of het goed is en naait de sloop dicht als ie de juiste stevigheid heeft.

opties zat toch?

alvast welterusten :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je gehechtheid helemaal. En uit hygiënisch oogpunt is het hoogste tijd voor een nieuwe! ;)

Ga eens in verschillende (!) beddenzaken latex kussens uitproberen. Deze heb je te kust en te keur, pure latex en ook mixen met latex vlokken. De pure latex heeft als het goed is allemaal kleine kanaaltjes om ventilatie en de ideale stevigheid te geven. Want te stevig is ook niet goed, precies het ideale punt. Het hangt ook van je lichaamsbouw af.

Als je kussens gaat uitproberen neem dan, zoals eerder gesuggereerd, zeker je oude kussen mee en probeer het nieuwe kussen uitvoerig uit op een matras die overeenkomt met je eigen matras. Neem er echt de tijd voor! Je gaat er 1/3 van de komende jaren op slapen!

Bereid je wel voor op een wat hogere prijs als wat je misschien voor een ander kussen verwacht kwijt te zijn.