Ronde of rechthoekige tafel, wat neemt het minst plaats in beslag?

als men geen grote woonkamer heeft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
3K

Het beste antwoord

Ik zou zeggen een rechthoekige neemt minder ruimte in omdat je deze tegen een muur zou kunnen plaatsen en er dan toch nog met zeker 4 personen aan kunt zitten. Een ronde tafel staat in een ruimte en daarom heen heb je loop en zitruimte nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De ronde tafel, op een vierkante kun je altijd meer kwijt. Ligt er natuurlijk altijd aan hoe groot de tafel is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vierkante neemt dus minste ruimte in!
Dat lig aan het oppervlak van de tafel.
Wij hadden thuis een ronde tafel en tegewoordig hebben we een rechthoekige tafel.
Het leek of de ronde tafel meer ruimte in beslag nam. Dit kan ook komen omdat de ronde tafel wat hoger was. Het ligt ook aan de kleur van de tafel. Een lichte tafel vind ik groter lijken dan een donker tafel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt ook van de vorm van de eetkamer af. Een rechthoekige tafel kun je nog gemakkelijk tegen een muur aan zetten. Aan een ronde tafel kun je misschien wat meer mensen krijgen, met een beetje smokkelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een rechthoekige uitschuiftafel, die je met de korte kant tegen de muur zet.
Zo veel stoelen er bij als er mensen in huis wonen, dus niet uitgaan van de standaard 4 of 6.

Bij bezoek, of eters, de tafel uitschuiven en er klapstoelen bij zetten.

In de afbeelding mijn tafel, uitgeschoven.
Die kan van 4-persoons naar 8-persoons.
Het ding is eigenlijk te zwaar, maar daardoor ook heel degelijk en praktisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Handig :)
Het hangt van de vorm van je kamer af. Veel (woon)kamers zijn rechthoekig, dan plaats je de meubels in het verlengde van elkaar en is het praktischer om een rechthoekige tafel te nemen, die kan je met 1 smalle zijde tegen de muur plaatsen en zo kan je er makkelijk langs lopen.
Maar heb je een meer vierkante kamer dan is een ronde tafel misschien beter, die kun je dan in het midden van de ruimte plaatsen zonder dat je muuroppervlak kwijt raakt.

Een inklaptafel of uitschuiftafel is een goede oplossing voor kleine woonkamers, als je eters krijgt kun je makkelijk de tafel groter maken.