Echt blut of nagenoeg blut?
Als je echt blut bent kan je dmv je bed e.d. te verplaatsen een heel andere sfeer krijgen. Ook kan het helpen om simpelweg dingen weg te gooien, zo krijg je zonder geld uitgeven een heel andere sfeer.
Als je bijna blut bent kan je een pot verf kopen, niets veranderd zoveel aan een kamer als een lik verf. Denk er wel goed over na welke kleur je neemt, want het is best wat werk en niet een klusje dat je graag elke maand opnieuw doet...

Toegevoegd na 54 seconden:
En als je te blut bent voor een grote pot verf kan je ook een klein potje kopen en één wand verven, vind ik vaak wel stijl hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo zou ik ook hebben geantwoord. +
Ga op de avond vóór het huisvuil opgehaald wordt een rondje lopen of fietsen: veel mensen zetten dan alvast hun overbodig meubilair buiten.
Vaak vervangen mensen hun huisraad voordat het echt kapot of versleten is.
Kleine gebreken kan je altijd nog zelf repareren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie! Ik kan geen plusjes geven waar je een punt voor krijgt..maar toch een plusje! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor het denkbeeldige plusje! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch leuk om te weten dat je antwoord wordt gewaardeerd ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat ook je reactie wordt gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang niet overal wordt grof vuil nog opgehaald, wij moeten het zelf wegbrengen.
Maar woon je ergens waar het wel gebeurt is het een prima tip.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook in plaatsen waar je grofvuil moet wegbrengen worden soms zaken nog steeds door mensen die het minder nauw nemen gewoon buiten gezet. Het valt mij daarbij op dat dat ook vaak de mensen zijn die nieuwe spullen kopen voordat de oude versleten zijn. Hier in Delft mag je ook alleen dingen in de container gooien die er in passen, maar heel vaak staat er toch troep naast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het plusje krijg je wel van mij. Maar ik vind hem tevens verdiend +
Kijk eerst eens naar de indeling van de kamer. Misschien kun je de meubels verplaatsen zodat het weer een andere look krijgt.
Verder kun je in de kringloopwinkels hele leuke accessoires kopen die je kamer een andere uitstraling kunnen geven.
Een likje verf over een kastje, een grandfoulard over je bank, andere kussenhoesjes, nieuwe plant, kost niet veel, maar geeft net dat beetje extra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het leuk om posters of andere leuke platen op te zoeken in tijdschriften, of als je geen tijdschriften hebt, aan vrienden/vriendinnen/kennis/familie vragen of zij nog wat leuks voor je hebben om je kamer op te pimpen.
Sommige mensen houden van lekker druk: Bijv. Als behang (oude) kranten, donald duckjes te gebruiken of iets dergelijks.
Ook is het misschien leuk, als je nog een klein beetje geld hebt, om bij een rommelschuur/kringloopwinkel of op een rommelmarkt te kijken of er nog wat leuks te halen is. Vaak zijn er tóch wel leuke dingen, voor een klein prijsje.
Nog een tip: Als je bijna jarig bent, kun je natuurlijk ook geld vragen of leuke spulletjes.
Soms helpt een goede opruiming in het huis ook nog wel wat. Misschien vind je tussen alle spullen nog wel wat leuks!
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op marktplaats, soms worden bankstellen/of kasten gratis aangeboden, moet je alleen vervoer regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en je hebt ook nog de site www.gratisaftehalen.nl.
En familie en vrienden die nog spullen op zolder hebben staan. Of iemand kennen met overtollige spukken
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een optie:

Probeer zaken waar je op uitgekeken bent te ruilen met vrienden/kennissen die ook blut zijn

Zo heb je allemaal iets nieuws zonder een cent uit te geven
12 jaar geleden
Heb je een ruilwinkel in je woonplaats of in de buurt? Jouw spullen brengen en er een puntenaantal voor krijgen. En voor dat aantal punten mag je andere dingen uitzoeken in die winkel. Alles met gesloten beurs.

Voor heel weinig slaag je soms in de kringloopwinkel.

Hang advertenties op bij de buurtwinkel/supermarkt

kijk in plaatselijke krantjes naar de afdeling gratis.

kijk op Koopplein.nl naar de afdeling gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is het een idee om vrienden en bekende uit te nodigen en als opdracht moeten ze dan 1 of meerdere artikelen mee nemen voor in jouw huis (wat voor hun overbodig is geworden). Nu kan je na ontvangst van alle attributen ze samen met hun plaatsen in je huis.

Wie weet wat voor leuke invloed dit heeft op jouw huisje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruilen met een vriendinnen, pak een bak en gooi er de spullen in die je zou willen ruilen, laat een aantal vriendinnen hetzelfde doen en kom samen om gezellig te "ruilen"! Kost je geen cent en is vast erg gezellig samen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet niet waar je van houd, maar ik vind die harten ook zo leuk, die naai je voor weinig zelf, leuke geblokte stofjes op de markt en aan de slag maar.

en wat al eerder werd gezegd bij de kringloop heb je vaak leuke spulletjes voor weinig, ik kijk vaak op mp voor spulletjes en die zoek ik dan elders voor minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan tweedehands spullen al gratis krijgen het is een kwestie van goed zoeken en er zelf iets van maken!
Ik kijk altijd op http://www.showhome.nl voor inspiratie is een leuke site en staan ook leuke goedkope inspiraties op.