Wat betekent deze ster (zie foto) op mijn koelkast?

En betekent het dat ik 1 van de 3 sterren heb? Volgens mij heeft het te maken met zuinigheid van de Koelkast..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
16.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik vindt dit ook onduidelijkheid en hier zegt de ene dat, de andere zo..
Zowel mijn grote diepvries als het kleine in mijn ijskast heeft net dezelfde aanduiding(zoals de foto) terwijl deze volgrns mij niet hetzelfde kunnen zijn

Het beste antwoord

Nee, de sterren zeggen iets over de vrieskracht. Je koelkast heeft waarschijnlijk een vriesla of vriesgedeelte?

* -6ºC:
Een vriezer met 1 ster kunt u bijvoorbeeld gebruiken voor het invriezen van ijsblokjes en houdt diepvriesmaaltijden enkele dagen goed

** -12ºC:
Bij deze temperatuur houdt u diepvriesproducten gemiddeld 1 à 2 week goed. Roomijs kunt u in een vriezer met 2 sterren slechts enkele dagen bewaren.

*** -18ºC:
Als de vriezer 3 sterren heeft, kunt u diepvriesproducten uiterlijk 3 maand goed houden. Roomijs valt bij deze temperatuur een maand te bewaren.

****-24ºC:
Heeft de vriezer 4 sterren, dan is het zelf invriezen van producten ook mogelijk. Dit is erg handig als u bijvoorbeeld zelf groente kweekt en deze graag wilt bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een koel vries combinatie inderdaad. Ik weet dat de vriezer tot -28 gaat.. Betekent het dan dat het 3 sterren heeft? ook kijkende naar de foto.. Bedankt voor jullie snelle reacties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx!

Andere antwoorden (3)

Het heeft te maken met hoe sterk en geschikt je vriesvak is.

Ik vind de aanduiding zelf ook verwarrend, maar volgens mij heb je een vier sterren vriezer, waar je dus gedurende langere tijd vlees in kunt opslaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterren indeling zegt iets over de temperatuur die de koelkast kan bereiken, deze indeling is al minstens 50 jaar geleden bedacht.
Het tekentje geeft aan dat de kast zelf 1 ster heeft en het vriesvak 3 sterren.
Welke de temperaturen zijn voor de sterindeling moet je zelf maar even googelen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De sterren duiden de temperatuurprestaties aan van het diepvriesvak, waarbij elke ster goed is voor -6°C.

Zonder ster = deze koelkasten hebben geen diepvriesvak: diepvriesproducten bewaren is onmogelijk in deze modellen.
Eén ster* = vak met temperatuur tot -6°C: diepvriesproducten kunnen bewaard worden gedurende 1 à 2 weken.
Twee sterren** = vak koelt af tot -12°C: diepvriesproducten worden bewaard gedurende 2 maanden.
Drie sterren***= vak dat afkoelt tot -18°C: diepvriesproducten kunnen erin bewaard worden gedurende 2 tot 12 maanden.
Vier sterren**** = echte diepvriezer die met een vermogen tot -18°C thuis invriezen mogelijk maakt.