Waarom zijn de deuren in openbare toiletten vaak aan de boven- en onderkant vaak een heel stuk open?

Niemand zit toch op de lozingskreten van z'n buurman te wachten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
2.9K

Het beste antwoord

Dat is zodat je kan zien wie / dat iemand erop zit. Als je héél nodig moet moet, kan je meteen zien dat er iemand op zit. Bovendien kan de walm sneller weg en zit je minder snel in andermans "uitlaatgassen" je behoefte te doen. Bovendien maakt het ook een stuk makkelijker schoon, je mist immers de onder, en bovenkant.

En uit veiligheidsoverwegingen om te voorkomen dat er bijvoorbeeld junkies er gebruik van maken. Als je je voeten optrekt, dan zie je dat aan de onderkant niet, maar als je dan aan de open bovenkant erover heen kijkt, kan je alsnog bijv. die junk zien. Nu neem ik als voorbeeld "junk", maar er zijn natuurlijk tal van andere "vreemde figuren" die openbare toiletten gebruiken als "persoonlijk optrekje". Neem als voorbeeld zwervers die er bijvoorbeeld hun "slaapplaats" van maken, verliefde stelletjes (of die al langer met elkaar samen zijn) die "het" welleens op een openbare toillet willen doen en nog véél meer soorten mensen. Maar ook bijvoorbeeld criminelen die denken een goed heenkomen te zoeken tijdens hun vlucht voor de politie. Maar goed, er zijn dus tal van voorbeelden en opgesomde waren er een aantal daarvan.

Mede daarom is het dus open, hoor je dus alles en is het bijna niet te doen om er stiekem te verblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op die manier kan het veel beter ventileren en kan je aan de onderkant veel beter schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals Jelle al zegt: voor schoonmaak en verluchting, en om te zorgen dat mensen er niet in gaan overnachten, en om geen veilig hoekje voor drugsgebruik of sekspraktijken te bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het ook met de kosten te maken heeft. Als je muren tussen de wc's wilt hebben, ben je vast duurder uit dan een klein wandje ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast bovengenoemde redenen, is het ook om snel te kunnen zien of iemand onwel geworden is. Het gebeurt nogal eens dat iemand overlijdt of onwel wordt tijdens een toiletbezoek.
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Elvis overleed op het toilet, toch?
het exacte antwoord weet ik niet maar wat ik wel weet is dat er vaak een bordje bij staat
weet je wat daarop staat:

Pas op voor limbodansers
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net niet grappig. Jammer gemiste kans dus een -