Als je een echte pvc vloer bedoelt, die zou ik niet nemen als ik jou was. Daar kan namelijk geen ondertapijt onder. De vloer wordt op een hele speciale manier geëgaliseerd en daarna per plaat erop gelijmd.
Dit zal best overlast geven voor je onderburen en dat zal niet mogen denk ik.
Bovendien als je ooit uit het appartement gaat, lijkt het me heel moeilijk te verwijderen en dat moet vaak wel.
Het zijn wel hele mooie en praktische vloeren, ik heb die zelf ook en wil nooit meer iets anders. Maar ja, ik heb geen onderburen dus misschien iets voor jullie in de toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het een huurappartement is staan er vaak voorwaarden in de huurovereenkomst mbt dit soort zaken. Bij koopappartementen zou je mogelijk regels kunnen aantreffen bij de VVE. Mocht je eea aanleggen wetende dat je problemen gaat krijgen met de isolatie tov de onderburen dan zou dat bij een eventueel geschil in jouw nadeel kunnen uitpakken. Kortom als je de vloer wilt informeer heel goed naar wat men kan doen mbt isolatie van het geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan wat voor PVC vloer je bedoelt.

Rechtstreeks geplakt, gelijmd of gegoten op het beton zal veel contact geluiden veroorzaken voor de buren.

Een PVC vloer met een goeie ondervloer (net zoals bij laminaat) is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als interieurontwerpster heb ik al meer gewerkt met PVC vloeren. Deze kunnen ook op een ondervloer. Deze zorgt ervoor dat de vloer antislip ligt en draagt tevens bij aan hoge geluidsreductie. Aldus kan ook een PVC vloer aan de eisen voldoen die gesteld worden in een appartement ivm de geluidsoverlast/overdracht.
Eigenlijk kun je in een appartement elke vloer kiezen waar je voorkeur naar uitgaat.
Tegenwoordig heb je ook PVC vloer met een soort van kliksysteem. Kijk maar eens bij:
Voor meer advies houd ik mij aanbevolen!