Door geen troep te maken.
14 jaar geleden
mij is het nooit gelukt mijn kamer(s) netjes te laten.
eens in de week raus ik door m'n huis met stofzuiger en sopdoekjes.
soms is dat afdoende, soms niet (ruitijd met 5 katten) maar het zij zo...:)
14 jaar geleden
Denk dat er maar 1 heel simpel antwoord op is. Wat dacht je van regelmatig opruimen en schoonmaken?
Meer is er niet voor nodig. En als je het probleem dan nog niet hebt opgelost, moet je er een paar tientjes voor uittrekken zodat je een schoonmaakster kan betalen.
Kan het probleem van deze vraag niet inzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens in de zoveel tijd goed opruimen en dan bijhouden....

Klinkt makkelijker dan dat het is...
:/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeders zeggen nog weleens tegen (kleine(re) kinderen: eerst opruimen waar je mee hebt gespeeld en dan mag je iets anders gaan doen/ander speelgoed pakken. Dit is denk ik de beste manier. Opruimen/schoonmaken wat je hebt gebruikt zodat het zich niet kan opstapelen.

Het kost tevens de minste tijd, die paar minuten merk je niet. Maar wel als je alles in één keer moet doen. Bovendien ga je er steeds meer tegenop zien om eraan te beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nooit met lege handen een kamer of het huis uitgaan, dan hou je het over het algemeen netjes. Ik heb er 34 jaar over gedaan om daar achter te komen, en ja ik ben 34...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een keer in het jaar alles afnemen met doekje en de helft weggooien. Ook 2 keer per week stofzuigen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit zoveel rommel maken dat het opruimen echt een ''taak'' wordt. Een nette kamer nodigt uit net te blijven, ofwel, zucht een keer diep en breng je kamer
op orde. De wil en inzet om het netjes te houden, is
dan het grootst.
Ik heb geleerd dat het een knop is, die je bij jezelf moet omzetten. Daarna wordt het een (neem ik aan) goede gewoonte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo weinig spullen hebben (een minimalistische inrichting) en ALTIJD alles wat je gebruikt hebt direct op zijnn plaats terugleggen scheelt stukken'dan hoef je alleen maar af en toe te stofzuigen en een soplapje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ruim een keer goed op ,sluit hem af en kom er nooit meer,en laat een keer per week een poetsbedrijf komen om het schoon te maken,zo doe ik dat met de mooie kamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles een vaste plaats geven, liefst in kastjes, dozen of achter een gordijntje...
na gebruik alles meteen opruimen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door alles wat je gebruikt, na het gebruiken meteen weer terug te leggen waar je het vandaan hebt. (probeer ik al jaren, lukt me nog steeds niet..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel uiteten gaan en nooit bezoek uitnodigen.

Nee, zonder dollen. Discipline! En anders gewoon er het beste van maken. Koop genoeg kasten en laden, dan kan je in een mum van tijd alles netjes maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon standaard elke dag alles op te ruimen wat er verkeerd ligt