schilderijen ophangen

Kunnen 2 verschillende stillevens mooie donker kleuren ( fruit ) beter onder elkaar worden gehangen, met een ruimte van 100 cm er tussen, of ieder apart in de ruimte van de kamer ?
Muur is 125 cm breed.
Schilderijen zijn 40 cm hoog en 50 cm breed

Toegevoegd na 27 minuten:
ik bedoel 10 cm er tussen !!!! :-)))

13 jaar geleden
in: Interieur
2.6K

Het beste antwoord

In ieder geval naast elkaar en als het even kan op ooghoogte, dat kijkt het meest rustig.
Als je ze onder elkaar hangt moet je voor het ene schilderij naar beneden en voor de ander naar boven kijken, dat kijkt niet prettig.
De gemiddelde ooghoogte is 150 a'160 cm.
Maar het is ook nog afhankelijk van waar de meubels staan, kijk even op de site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angelina675
13 jaar geleden
leuke site, dank je wel !!
Zal en mag ik jou een fotootje sturen van het geheel ????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja graag, en voor je andere vraag een pb is een persoonlijk berichtje. Bovenaan de site staat berichten en zo kun je iemand persoonlijk schrijven en komt het niet op de site.
Kijk maar even of je het per pb wilt doen of de foto plaatsen bij je vraag.

Andere antwoorden (5)

Persoonlijk zou ik de schilderijen naast elkaar hangen, omdat ze samen een eenheid lijken te vormen. Maar het muurtje is in dit geval wel erg krap en zou ik ervoor kiezen om een schilderij elders in de kamer te hangen. Of beide naast elkaar op een andere muur als dat een optie is. Een schilderij op ooghoogte vind ik het mooiste, onder elkaar lukt je dat voor een van de twee niet.
13 jaar geleden
Angelina675
13 jaar geleden
ik bedoel 10 cm er tussen.
Boven elkaar met een meter ertussen lijkt mij een vreemd gezicht. Je kunt ze op zo'n smalle muur (1,25 meter) best boven elkaar hangen, maar ik zou er eerder 10 centimeter tussen laten.
13 jaar geleden
Angelina675
13 jaar geleden
ik bedoel 10 cm er tussen. :-))
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik zou ze naast elkaar hangen, met de ruimte goed verdeeld over de 125 cm. Ik denk dat als je ze onder elkaar hangt met een meter ertussen, òf de bovenste te hoog hangt, òf de onderste te laag, zodat beide schilderijen niet zo goed tot hun recht komen, en je bovendien of moet bukken of op je tenen moet staan om ze goed te kunnen bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angelina675
13 jaar geleden
ik bedoel 10 cm er tussen. :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat scheelt een slok op een borrel;-)! Maar ik denk dat het een kwestie is van uitproberen, het lijkt me dat de ruimte als je ze onder elkaar hangt nog smaller lijkt, terwijl als je ze naast elkaar hangt de breedte ïets "uit elkaar trekt". Succes in ieder geval!
Angelina675
13 jaar geleden
Zal ik je een foto sturen van die toog ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor mag, ben zeer benieuwd!
Angelina675
13 jaar geleden
dan heb ik wel je mail adres nodig !!!!
Ik zou ze toch naast elkaar hangen, dat lijkt mooier en het is dan 1 geheel, maar een meter ertussen is best veel dan is het effect weg.
Ze zijn allebei even groot, dus is het wel estetisch verantwoord om ze bij elkaar te hangen.
Onder elkaar zou je kunnen doen in een hoge hal of trapgat.
Ik zou de ruimtes die over zijn, na aftrek van de breedte van de schilderijen in 3 gelijke centimeters verdelen, dan hou je het rustig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angelina675
13 jaar geleden
ik bedoel 10 cm er tussen. :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, oké, ik vond het al veel en gezien de breedte van de muur kon het al niet...;-)
Angelina675
13 jaar geleden
maar de ruimte op dat muurtje is maar 125 cm.
Vind jij dat dat kan ???
En schilderijen zijn 50 cm breed per stuk.....
Of is onder elkaar mooier.
Als je wilt wil ik wel een foto sturen naar jou ????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou je het moeten zien, maar gezien de afmetingen lijkt het me wel kunnen hoor!
Je mag best een foto sturen via een pb...
Angelina675
13 jaar geleden
wat is pb ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een privébericht...
Angelina675
13 jaar geleden
wil je dan je mail adres ff geven graag ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik gedaan maar ik denk dat je er al uit bent want ik hoor niets van je...
Persoonlijk zou ik ze ook naast elkaar en niet onder elkaar hangen. Zo komen de schilderijen beter tot hun recht en door ze op ooghoogte te hangen komen ze als het ware op natuurlijke wijze in het blikveld van de kijkers.

Bekijk ook eens onze website hierover.