wanneer er schade ontstaat aan plafond en vloer moet de verkoper dan niet de kasten achterlaten in het huis ? ze zitten dan toch nagelvast ?

De verkoper wil hier nu nl. geld voor vragen zijn wij dit verplicht ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.5K

Antwoorden (6)

Je bent niets verplicht. Ja er kunnen gaten en krassen ontstaan maar dat is niets nieuws je koop geen nieuw huis. Je gaat toch verven en of behangen
13 jaar geleden
Je bent niet verplicht dit over te nemen, de verkoper mag dit wegnemen en bij schade is deze voor rekening van koper tenzij de schade buitensporig groot is.
Meestal krijg je bij de koop een lijst met roerende zaken, hierin staat aangegeven of de kast achterblijft, meegaat of kan worden overgenomen.
Indien hierin niets staat vermeld, dan kun je een schuifwandenkast zien als nagelvast en behoort deze als totaal bij de woning.

succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft die kast niet over te nemen hij valt onder het begrip aard en/of nagelvast.
Het zou fraai worden straks wil hij ook nog de keukenkastjes.
Niet voor betalen dus, hij moet ze laten voor wat het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingebouwde kasten (bijv bij een oud huis) horen er wel bij maar een kast die behoorlijk pas staat maar wel zelf is neergezet niet volgens mij.

Schade aan het plafond door verwijdering hoef je echter niet te accepteren, zou een mooie mop zijn, hoeft de verkoper helemaal niet voorzichtig te doen bij het leeghalen.

zo zou ik het ook brengen naar hem, dat hij hem dan maar weghaalt maar wel de schade moet herstellen.

Ik denk dat zo'n kledingkastenwand ook niet nagelvast heet.
13 jaar geleden
Als jij dit niet wilt overnemen is hij verplicht deze te verwijderen en de gemaakte schade op eigen kosten te herstellen (bij een huurhuis).Indien jij er niet voor wilt betalen is het zijn probleem,hij kan je niets verplichten.

Toegevoegd na 2 minuten:
indien hij dit geplaatst heeft/laten plaatsen of heeft overgenomen van de vorige eigenaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat spijkervast zit kan (mag) hij meenemen, wat schroef vast zit moet hij laten staan.
Overigens is het wel handig dit soort zaken bij de koop af te spreken en niet achteraf nog eens.