Slaapt een slaapbank of een bed even lekker en is het even goed?

Ik wil graag een 2 persoons bed maar ik heb niet al te veel ruimte.(2 pers bed past wel makkelijk maar het scheelt toch flink wat ruimte). Wat kan ik beter doen voor mijn gezondheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
5.4K

Antwoorden (4)

Je hebt goede slaapbanken en slechte, zoals je ook goede bedden hebt en slechte.
Als je een slaapbank koopt, zorg dan dat het er een is met goede ondersteuning, en niet één die aangeprezen wordt als 'handig voor logées'.
Je rug en je slaap zijn het waard om in te investeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jep, een zere rug en slechte nachtrust zijn niks waard! Een plus. :)
voor je gezondheid is een slaapplek die de juiste en voldoende steun bied het beste. bed of een slaapbank hoeft dus geen verschil uit te maken.

een goedkoop bed met dun matras kan net zo slecht zijn als een goedkope slaapbank.

een slaapbank van een dunne laag koudschuim bv, zal niet lekker liggen en niet voldoende steun geven. na een tijdje zal het helemaal ingezakt zijn.

juist bij een slaapbank moet je hierop letten. je slaapt er niet alleen in, maar je zit er ook nog een keer op. het bed/de bank heeft dus dubbel te lijden.

ook is het verstandig om te kijken of de hoezen afneembaar zijn dit is namelijk niet altijd het geval.
een extra set is geen overbodige luxe (als bv je visite kan wat knoeien en kan jij voor het slapen gaan nog even poetsen en de boel droog fohnen :)

let ook op de constructie zodat je niet elke avond staat te klungelen met je matrashoes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de ikea hebben ze een slaapbank waar je verschillende matrassen bij kan kiezen, dat is ook handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was ook maar een voorbeeldje van een niet gammel frame, ze hebben er idd meer, en niet alleen de Ikea :) zoveel, dat het juist lastig kan zijn om te kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi uitgebreid antwoord. +
Ligt eraan wat voor slaapbank je neemt, je kan ze in de winkel wel uitproberen...:P
Neem eens een kijkje bij praxis en kwantum daar hebben ze mooie en lekkere liggende beter dan een bed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt ook wel een beetje aan je persoonlijke voorkeur.
Ik ben zelf een enorm gemakkelijke slaper op alles, dus in mijn geval zou het prima slapen zijn op welk bed dan ook. Mijn vriend is 'krakkemikkig' en heeft veel eisen wat betreft matras en ruimte, dus zal hij niet snel goed kunnen ontspannen op een willekeurige matras.
Probeer het eens uit, en doe wat goed voelt.
Een slaapbank is een perfecte oplossing als je ruimte nodig hebt.