Hoe kan ik het beste mijn kamer opgeruimd houden?

Ben een nogal rommelig persoon en voor ik het weet is het weer een rommeltje. Hoe kan ik mijn kamer toch netjes houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1K

Het beste antwoord

Om de andere dag even een half uurtje de tijd nemen om zwervende rommel op te ruimen, te stofzuigen, vuilnisbakken en evt. kattenbakken te verschonen en met een vochtig doekje (uit zo'n kant en klaar pak) langs de tafels te gaan. Als je er wat handigheid in krijgt doe je dat op een gegeven moment echt in een half uurtje, zeker als het maar een kamer is.
En dan eens in de 10 dagen doe je het wat uitgebreider, met een sopje, en bedden verschonen.
Veel plezier van je schone kamer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Alles wat je langer dan 2 uur niet zal gebruiken, opbergen of weggooien.

That's it!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles meteen opruimen, zou ik zeggen, geen rommel dus niets op te ruimen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel consequent alles na gebruik weer op z'n plek leggen. Kost geen of nauwelijks extra tijd en werk. Een bijkomend voordeel is dat je nooit wat kwijt bent en alles blindelings kan pakken. En eens in de week je kamer schoonmaken (afstoffen, stofzuigen, en dergelijke). Als je kamer opgeruimd is, is je hoofd ook opgeruimd en voel je je prettiger. Bij mij werkt dat tenminste zo. Ik ben zelf heel erg opruimerig, ik kan niet tegen rommel. Mijn man wordt wel eens (een beetje) gek van me en vraagt me wel eens wanneer ik hém ga opruimen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door voor alle spullen een 'plek' te hebben. Een bakje voor pennen, een kast (duh) voor je kleding, een schap voor je boeken, een opbergbox voor DVD's.

Als alles ergens 'hoort' is de drempel lager om het ook daadwerkelijk daar neer te leggen. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe alles METEEN.

Dat geldt ook voor opruimen. Pen niet meer nodig? Zorg dat er een pennenbakje op je tafel staat, en leg de pen meteen na gebruik daarin terug. Dan ben je nooit meer pennen kwijt.

't Is maar een klein voorbeeld, maar het geeft aan hoe het werkt.

Gekookt? Dan ben je niet klaar zodra je je eten op hebt. Als je zo denkt, zet je je vuile bord ergens in een hoekje en denk je dat je klaar bent. Dat is DE manier om uiteindelijk a) altijd in de troep te zitten, en b) juist MEER tijd nodig te hebben.

Ben je klaar met eten, dan ruim je meteen je bord op. Afwassen mag maar hoeft niet, als je alles maar op de vuile-vaat-stapel zet. Je pannen en je fornuis maak ja METEEN schoon. Stel je dat uit, dan zul je het later toch eens moeten doen, maar dan kost het juist meer tijd. En het is vervelender, omdat je dan wilt beginnen met koken, maar dat kan niet omdat het nog een troep is.

Dus zorg dat alles een plek heeft, en doe dingen meteen (zonder uitstel).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop heel veel bakken doosjes boxen en dan een beetje fleurig waar je alles in kan gooien en het er toch netjes uitziet wel soort bij soort uiteraard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alle tips opvolgen die al gegeven zijn en daarbij weeklijstjes maken wat te doen per dag en je daar strak aan houden; eventueel met tijd en uur.. en jezelf dan elke week belonen met iets leuks.. wel eerlijk spelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel: bijhouden..... Als je eenmaal goed hebt opgeruimd moet je er voor zorgen dat je het verder bijhoud. Als je dat doet zul je zien dat je niet in een keer een grotepuinzooi moet opruimen maar af en toe een beetje....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb op een gegeven moment met mijzelf afgesproken om elke dag dat ik thuiskwam mijn kamer weer op te ruimen. Dan houd je het elke dag netjes bij en wordt het geen grote puinhoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en de zaken die je toch wilt laten liggen op nette, rechte stapeltjes leggen. pennen er recht naast, telefoon ook, dat lijkt in elk geval opgeruimd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Discipline, elke dag één uur opruimen. Zo eenvoudig is dat. Discipline.