Hoogte schilderij ophangen

Hoe hoog kan ik 2 schilderijen onder elkaar ophangen, naast een koof, als de koof op een hoogte zit van 36 cm vanaf het plafond ??

13 jaar geleden
in: Interieur
1.5K

Antwoorden (3)

Ooghoogte is altijd goed (als je zit) zo hang ik tenminste schilderijen op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angelina675
13 jaar geleden
schilderij is 40 cm hoog
plafond is 255 cm hoogte van koof is 36 cm tot het plafond
In afwijking van sivan is ooghoogte goed, als je staat, anders zouden alle schilderijen in musea wel erg laag hangen. Maar hoe groot zijn de schilderijen en hoe hoog is je plafond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een zithoek hang je de schilderijen op ooghoogte zittend en anders (gang en dergelijke) op ooghoogte staand. Bij de meeste mensen hangen de schilderijen te hoog. Dat komt ook omdat de man meestal de schilderijen ophangt en zijn ogen zitten hoger. Houd dus ook rekening met je medebewoners.
ik probeer altijd een compositie te maken met de andere meubels zodat het geheel één wordt. een stilleven zeg maar. Dat oogt altijd het rustigst.