Hebben planten in je huiskamer regelmatig frisse lucht nodig?

Ik bedoel: in dit jaargetijde heb ik m'n balkondeuren zelden tot nooit open en het valt me op dat m'n planten er minder mooi bijstaan dan bijvoorbeeld in de zomer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
2.2K

Het beste antwoord

Planten produceren overdag, als er licht is, bij de fotosynthese zuurstof. 's Nachts verbruiken ze echter zuurstof.

Dat je planten er in de winter minder gezond bijstaan heeft onder andere te maken met minder zonlicht tijdens de winterse periode. Dagen zijn ook korter.

Frisse lucht is sowieso belangrijk voor mens, dier en plant. Dus lucht ook in de winter elke dag even de huiskamer.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je.

Andere antwoorden (2)

Mijn planten zien er vaak minder goed uit in de winter vanwege de verwarming en gebrek aan direct zonlicht. Luchten doe ik meerde keren dagelijks. Niet alleen voor mijn planten maar ook voor mezelf en mijn huisdieren. Een paar minuutjes je balkondeur helemaal openzetten is al voldoende. Zelf ga ik dan meestal even koffiezetten oid zodat ik niet in de kou sta te wachten ;-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je planten hebben zeer regelmatig "frisse lucht" nodig. Zomer en winter, dat maakt niet uit.
In de winter zien ze er altijd iets minder "florisant" uit, omdat ze dan te weinig licht krijgen. Dat is normaal en herstelt zich snel.
Tip is om, ondanks de kou, regelmatig een raam of deur op een kier te zetten...