hoe ruim je de snoeren uit je tv het mooist op?

mijn tv is aangesloten op stroom, scart, externe boxen en digitenne. 4 kabels dus.

ik vind het maar een zooitje, dus ik dacht misschien is het een plan om ze allemaal door een pvc buis te trekken waardoor er nog maar 1 buis zichtbaar is. maar dit is lastig ivm de verschillende lengtes van de kabel.

iemand andere ideeën? wellicht kunnen sommige dingen draadloos?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
8.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probleem met PVC buis is dat een scart kabel uit één stuk is (meestal). Je moet dan de stekkers eraf halen om deze door de buis te krijgen en de dikte van een scart kabel is bijna een hele 5/8 buis. Dan heb je voor elke kabel een aparte buis nodig. Voor HDMI kan het ook niet, die moet er in zijn geheel doorheen.

Het beste antwoord

Andere (derde) optie is: een voorzetmuur of paneel. Kan vanalles achter lopen. Van hele deuren tot een kabeltje voor een lampje. En de ruimte die je niet gebruikt daarvan kun je ook nog leuke nisjes maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gebruik een kabelgoot in een design-uitvoering. Veelal te koop bij de bouwmarkten. Opgeruimd staat netjes....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben net bezig met een project om dit ook voor elkaar te krijgen. Er zijn twee opties:

1. Een TV meubel met een kabelgoot die op de muur komt. Vogel heeft hiervoor een mooi systeem, bijvoorbeeld: http://www.modern.nl/producten/originals/091568.jpg

2. Het verwerken van de goot in de muur. Dit is mooi als je de TV ophangt aan een muurbeugel en een lage tafel eronder zet.

Ik ben zelf bezig met oplossing 2 waarbij je wel de muur opnieuw moet stucen en een haakse slijper van 320 mm met diamantblad en een boorhamer met bijtel nodig hebt (kan je huren).

De afstand die je dan overbrugt is ongeveer 60 cm, van 40 cm van de vloer tot ongeveer een meter van de vloer. Je moet de TV niet te hoog hangen, de ooghoogte moet op ongeveer 1/3 van de bovenkant komen.

Ik adviseer je om een brede goot te nemen omdat je er ook SCART kabels doorheen wilt doen en de TV eerst met steun op te hangen zodat je weet waar het kanaal uit moet komen.

Bij de bouwmarkt heb ik een rechthoekige vlakkanaal luchtpijp gekocht. Dit is een rechthoekige "buis" van 1 meter lang en 110 x 55 mm breed/diep. Op deze buizen kan je twee bijpassende hoeken kopen. Het voordeel van het vlakkanaal is dat je er makkelijk een paar scart kabels doorheen kan doen.

Vervolgens heb ik met een haakse slijper twee sleuven gemaakt in de muur en met een boorhamer met bijtel de sleuven uitgebikt.

De buis heb ik op maat gezaagd en in de muur gezet.

Ik heb tevens twee 5/8 PVC buizen naar de linker en rechterkant van de TV gemaakt voor twee front boxen. Deze pijpjes komen ook in het vlakkanaal uit.

De volgende stap is het opnieuw stucen van de muur. Ik slijp voor het stucen de pijpjes die nu uit de muur komen af. In bijgaande foto is de situatie te zien voordat het gestuct is en de pijpjes steken nog uit de muur.

Toegevoegd na 25 minuten:
NB. Ik heb voor mijn oplossing gekozen omdat de muur toch al opnieuw gestuct moest worden na het verwijderen van de openhaard (rechts op de foto). Dan kan je het beste meteen alle leidingen goed leggen, dus ook de stroomvoorziening.

Ik heb hier ook voor gekozen omdat je altijd wel weer een nieuwe situatie krijgt. Op mijn TV zit ook nog een wii aangesloten met aparte kabels voor geluid links/rechts, groen, blauw, rood (5 kabels). In mijn oplossing kan ik die later eenvoudig er weer uit halen mocht ik bijvoorbeeld een Playstation of XBOX met HDMI kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Netjes gedaan hoor Som!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu nog (laten) afwerken ;o) Overigens heb ik een beetje vals gespeeld. Naast de gehuurde haakse slijper en boorhamer heb ik ook een lieve handige buurman geleend ;o)
paulus811
13 jaar geleden
Een goede buur is beter dan...nou dat weet je nu dus wel. Nog even een klein dingetje. Het vogels meubel zou ik niet bij de webwinkel van modern.nl bestellen. Deze firma is onderdeel van IMpact retail waartoe ook de it's keten behoort. Wellicht was jouw link alleen als voorbeeld bedoeld, maar ik wilde het toch even meegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede toevoeging. Inderdaad was mijn link als voorbeeld genoemd. Ik heb wel een wandbeugel van Vogel gekocht (de gaten zie je op de foto), maar wel online in een webwinkel die het goedkoopst was volgens kieskeurig.
ik heb mijn kabeltjes weggewerkt in een voordelig wit kabelgootje. wat grondverf erop, kleur van mijn muurtje (mijn tv hangt) en klaar is kees!

tussen de tv en tv kast zie ik maar een 30 cm van het gootje. in de tv kast heb ik achter het klepje stekkerdozen aan de onderkant van de plank (uit zicht!) vastgeschroefd)

de langere en andere kabels heb ik gebundeld ( WII, telefoon, tv, dvd, lcd fotolijstje, digitenne, modem.....) elk apparaat zijn eigen biundeltje zeg maar. zo is het lengte verschil opgelost en is het geen spaghetti in mijn kast.

doordat de stekkers aan de onderkant van een plankje in de stekkerdoos zitten neemt het amper ruimte in.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een andere mogelijkheid is onder langs je muur holle plinten te plaatsen. Ook daarachter kun je je snoeren leiden. Zie voorbeeld