Bij welke interieur stijl voel jij je het prettigst?

Strak en modern, klassiek, landelijk, Feng Shui of iets totaal anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feng Shui is geen stijl maar een manier van inrichten. Je kunt naar harte lust Feng Shui-e met elke stijl meubels.

Het beste antwoord

Ik gebruik één woon-, eet-, zit-, slaapkamer en open keuken, plus badcel en klein balkon. Eén wand hangt vol met eigen gemaakte schilderijen, andere wand tomaatrood met antieke vitrinekast , antiek buro(staat pc op), antieke burostoel, boekenkast incl. familie 'shrine'(foto's, aandenken e.d.), houten vloer met okergeel tapijt,palmplanten okergeel in keuken en badcel incl. antiek Indonesische commode,geen was/droogmachine!
Antieke kroonluchtertjes. TV+Muziek.Kortom Feng Shui zou haar ogen uitkijken. Ik kom thuis en voel een warme deken om mij heen(cocoonen maar!).
Cosy zou de Engelsman zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Als ik me thuis voel, dan doet de stijl er niet meer toe... Dan mag het alles zijn... Strak en modern, klassiek, landelijk, Feng Shui of iets totaal anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat varieert. Landelijk of modern en soms een combinatie. Maar er zijn ook genoeg klassieke interieurs waar ik mij prettig kan voelen. Ligt denk ik aan het totaal plaatje, de mens(het gezelschap) en het interieur. Eigen interieur is een combinatie van landelijk en modern.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb zelf geen chesterfield bank of queen anne tafel in mijn huis gezet omdat ik dat soort meubels niet zo mooi vind, maar eigenlijk maakt me het niets uit... ik voel me prettig bij mezelf, creëer een plekje waar ik me prettig voel en ben ik ieder interieur waar ik toevallig verblijf op mijn gemak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sober en functoneel. geen versiering, mss één modern schilderij. wit en blauwgrijze tinten. less is more
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Modern maar wel warm. Geen koude (witte) meubels.
Beetje design maar niet te strak. Absoluut geen koloniale
meubels, dat is taboe bij ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warme kleuren, gezellig en een beetje landelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ons huis is ingericht met antiek Japans, ingedeeld volgens Feng Shui. De openkeuken, daarentegen, is ultramodern met alle snufjes die je zou willen in een keuken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Landelijk, het straalt voor mij een soort warmte en gezelligheid uit dat een strakke moderne inrichting minder doet. Echter, ik houd mijn inrichting wel rustig, dus niet te veel tierelantijnen (o.i.d.). Wel een paar lekkere kussentjes en een mooi kleed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm en gezellig.
Niet steriel, niet ziekelijk netjes.
Het maakt dan niet uit of er modern interieur staat of juist antiek. Er moet gewoon uitstralen dat er geleefd wordt in die ruimte (dus niet de zitkamer die alleen op zondag en bij deftig bezoek gebruikt wordt zoals ze die vroeger wel kenden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind kleuren belangrijk; alle muren zijn zonnig geel, en door de vele, vele planten is het ook mooi groen om me heen.
verder veel grenen en rotan.

maar de belangrijkste bijdrage tot een gezellig interieur zijn toch wel de poezebeesten : ))
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In gedachten zie je al helemaal zitten op een rotanstoel met de poezen om je heen! :)
Ik voel me prettig in zowat alle stijlen, als maar duidelijk is dat er in geleefd mag worden. Dus een beetje rommelig en niet te steriel graag. "My house is clean enough to be healthy, and dirty enough to be happy."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk omschreven! :)
Ik hou van interieurs die uitstralen wat voor mensen er wonen en niet zoals het er in de meubelwinkel bij stond. Er kunnen zelfs dingen staan die ik lelijk vind maar die door het verhaal erachter dierbaar zijn en daardoor toch aantrekkelijk.
Ik heb wel een hekel aan vies en stoffig.
In mijn eigen huis heb ik vrij veel oude/antieke meubelen, maar de bank en stoelen zijn comfortabel want dat vind ik wel een vereiste. Het voordeel van antiek vind ik dat het niet meer ouderwets kan worden.