Wat kan ik tegen de zijkant van mijn ijskast aanplakken zodat het niet warm wordt van het koken ?

Helaas moet ik mijn ijskast en gasfornuis precies naast elkaar zetten, maar elke keer als ik kook wordt mijn ijskast warm.
Er is helaas geen ander oplossing om ze apart te zetten.
Ik heb een keuken van 3 meter bij anderhalf meter.
Mag al blij wezen als ik mijn bips kan keren.
Er zit maar hoog uit 5 cm ruimte tussen de ijskast en gasfornuis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
30.1K

Het beste antwoord

radiatorfolie misschien
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat heb ik ook.
ik heb ene plaat piepschuim bij de bouwmarkt gehaald. Maar die smolt plaatselijk weg.
toen zag ik bij een kennis een hardglazen plaat ertegenaan staan.
die heb ik nu voor het piepschuim gezet en dat werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe moet ik dat vast maken, dit lijkt mij ook een goede tip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij zit ie klem doordat het deksel dat achter het gasstel omhoog staat ertegen aan duwt.
bij die kennis hadden ze een metalen plakhaakje op de koelkast geplakt. dat buigen ze even om als ze de glasplaat schoonmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met (doorzichtig) dubbelzijdig tape?
Je zou een plaatje roestvrijstaal kunnen nemen en die met wat afstandhoudertjes tegen je koelkast kunnen plaatsen.
Zodat er wat ruimte is tussen dat plaatje en de koelkast dit hoeft niet veel te zijn een cm. is genoeg.

Datzelfde kun je met een stevige spiegel doen maar dat bevestigd wat lastiger en is kwetsbaarder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat radiatorfolie was al een goed idee maar ik zou proberen die hele 5 cm op te vullen met goed isolerend materiaal.

Tegen je fornuis aan eerst een laag die niet kan smelten of makkelijk gaat branden, kurk kan evt ook. en de rest opvullen met isolatie materiaal van de bouwmarkt.

Als alternatief

Op zich is LUCHT een enorm goede isolator daarom wordt het vaak in spouwmuren gebruikt. MAAR dat geldt alleen voor stilstaande lucht (maar dan is het beter dan veel andere materialen)

Dus als je die kier goed dicht zou maken (vooral aan de bovenkant) zou je in feite de lucht zelf als isolator kunnen gebruiken.

Bijgesloten een lijstje met geleidbaarheden, daarvoor geldt: hoe hoger het getal, hoe beter de materie de warmte geleid, dus jij zoekt stoffen met 0,2 of liever 0,02)
13 jaar geleden
poca schrijft over een plaatje rvs,
een goedkoper alternatief is formica, triplex, mdf e.d.
en daarachter dan piepschuim om het op zijn plaats te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rvs is niet brandbaar, jouw alternatieven wel, dus lijkt me niet zo verstandig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mhh, het komt niet in aanraking met direct vuur. maar ik geef toe, de vraagsteller noemt 5 cm ruimte... misschien toch een beetje krap.
Ons (nu nog) gasstel staat stijf tegen de zijkant van de koel/vries combinatie. Wij gebruike de pitten aan die kant alleen als sudderpitten,dus met vlam laag. De koelkast wordt wel wat warm,maar niet zo,dat het nadelig is. Vergeet niet dat een koelkast goed geisoleerd is.