Wat is een katvriendelijke vloerkleed?

Ik heb op mijn houten vloer een los vloerkleed liggen, dat echter steeds lelijker begint te worden doordat er allerlei halen aan zitten vanwege de kat: die speelt erop, door zijn nagels onstaan er lelijke halen.
Het kleed is aan vervanging toe, maat nu wil ik een nieuw kleed kopen dat minder risico heeft op halen, maar toch lekker warm ligt en loopt. En er leek uitziet natuurlijk!
Wie heeft tips?

Toegevoegd na 4 minuten:
maat= maar
leek= leuk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
5.2K

Het beste antwoord

ik heb platte geweven kleden liggen.
absoluut geen halen, en makkelijk schoonmaken als er weer eens een kat speciaal naar het kleed is gerend om daar te kotsen.
prettige bijkomstigheid is dat dit soort kleden prima te betalen zijn.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar koop je die? Heb je een site waar ik voorbeelden kan zien hoe ze eruit zien?
Rieneke1
13 jaar geleden
die kan je in iedere tapijtzaak kopen, ook bouwmarkten hebben ze af en toe.
kosten zo'n 85 tot 100 euro voor een flink kleed (iets van 1.70 bij 2.30) ik zal eens zoeken of ik een site voor je kan vinden, geduld please :)
Rieneke1
13 jaar geleden
http://www.otto.nl/product/5524193?kw=vloerkleden&_s_ref=n9OT3h6US&creative=3645043476&c=wonen-slapen-ruimtes-woonkamer-vloerkleden&itemId=4007534451&shop=Karpet-met-randdessin-kwaliteit-Speciaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor je moeite, nu heb ik een beeld van wat je bedoeld. Ziet er goed uit! Een dikke plus!!!!
Rieneke1
13 jaar geleden
dankjewel!
dit is een vrij simpel kleed, bij mijn kleden zit er nog een werkje in.
heb ze hier al jaren liggen, en zien er nog prima uit (met 5 katten) :)

Andere antwoorden (2)

Toen ik nog een kat had, had ik altijd een hoogpolig vloerkleed. Vaak ziet een kleed er lelijk uit door katten omdat het een strak geheel is. Bij een hoogpolig vloerkleed valt dit niet meer op en geloof me het is warm voor de voeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier zo'n voddenkleed liggen (geweven van repen stof) en een Berberkleed, beide zijn katbestendig.
In de gang ligt een kokosmat waar de ene kat die graag binnenshuis krabt, zich aan te buiten mag gaan, als die mat te lelijk wordt vervang ik 'm gewoon (maar ze gaan langer mee dan je denkt).