Een Amaryllus is een meerjarige bol, d.w.z. dat de bol niet na de bloei dood gaat, zoals een tulp, maar meerdere jaren kan leven, als je het goed doet, dan wordt de bol iedere jaar groter en uiteindelijk maakt hij ook kleine zijbollen, die kan je er weer af halen om er nieuwe van te kweken.
Dus gaan de bollen nooit dood, maar gaan over in nieuwe bollen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaat de hoofdbol waar de nieuwe van komen, in principe niet dood? hoezo wordt de bol groter? je pelt toch ieder jaar de buitenste lagen eraf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je begint met een zaailing, zo groot als een erwt, deze wordt ieder jaar grote en groter.
na een bloeizeisoen als de bol weer tot rust komt, is er een deel van de oude bol op, dit kan je afpellen en van binnenuit is er een nieuw deel ontstaan, indien een bol goed wordt verzorgd, komt er ieder jaar meer bij, dan er af gaat, tot een max. grootte van de bol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u wel voor deze nuttige informatie!