Als de lampjes in serie staan, dan brandt er niets meer, staan ze dat niet, gebeurt er ook niet zo veel, dan blijven de andere lampjes gewoon branden, echter zijn er meerdere lampjes stuk, dan krijgen de andere lampjes wat meer stroom en kunnen ze alsnog ook doorbranden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

meestal doen ze het dan helemaal niet meer.
13 jaar geleden
...en dan moet je de lampjes één voor één controleren om te zien welke vervangen moet worden. Bij een snoer met weinig lampjes, aagt dat nog wel, maar bij een 50 of meer snoer...frustratie! Meestal koop ik zelf dan een nieuwe...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt er vaak aan hoe de lampjes met elkaar verbonden zijn.
zijn ze allemaal is serie gezet dan zullen ze het allemaal niet doen
zijn de lampjes parallel gezet dan doen ze het allemaal behalve de kapotte.

Toegevoegd na 2 minuten:
als je een prikkabel gebruikt hebt voor de lampjes zullen ze het allemaal doen op 1 na die stuk is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan hoe ze geschakeld zijn. Bij de lichtsnoeren van vroeger waren ze op één lijn geschakeld en als er een lampje kapot ging deed de rest het ook niet. Zodra je uit had gezocht welk lamoje kapot was en je vervind dit, dan deden ze het weer. Het stroomcircuit was dan niet langer onderbroken door dat kapotte lampje.
De lichtsnoeren van tegenwoordig hebben deze schakeling onderling niet meer. Indien nu een lampje kapot gaat, is het stroomcircuit niet onderbrokken en blijft de rest gewoon branden. Je ziet nu meteen welk lampje het niet doet en steekt er een nieuw lampje in.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, ik zie nu pas de typefouten,daar gaan we;lamoje=lampje,vervind=verving,onderbrokken=
onderbroken
13 jaar geleden
Het gehele snoer kan er mee kappen, maar er zijn er ook waarbij alleen dat ene lampje geen licht meer geeft.