volstaat alleen een topmatrasje van 5 a 10 cm op de oude binnenveringsmatras ipv een geheel nieuw nasa matras?

mijn oude matras vertoont bergen en dalen, vnl. door het dek om de matras, om niet een geheel nieuw matras te kopen wil ik de ervaringen van anderen weten met alleen een nieuwe topper

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Je kunt, als je een nieuwe matras koopt, dan wel volstaan met een basis-matras van de goedkopere soort. Neem nooit een matras met een ingebouwd traagschuim laagje! Een topmatras van traagschuim kun je aan beide zijden gebruiken, en met regelmatig draaien gaat de topper veel langer mee. Je bent dan in totaal (matras + topmatras van traagschuim) over het algemeen niet meer kwijt dan aan één kwaliteitsmatras.

De matras er onder moet echt recht zijn, dus als jij het hebt over bergen en dalen dan lijkt het me niet echt geschikt meer om daar een topmatras op te leggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS ik zweer bij traagschuim topmatrassen, lig er zelf al bijna 10 jaar op en wil nooit meer anders! Heel goed als je last van je rug hebt. (gaat dus ook al 10 jaar mee die topper)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het klinkt me in de oren alsof je matras toch echt (bijna) op is. Dat kun je nog wel even opvangen met een (dikke) topmatras, maar je zult op termijn toch een nieuwe matras moeten kopen, of accepteren dat de veren door de tijk prikken en accepteren dat je rugpijn krijgt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat los je niet op met een nieuw topmatrasje. De bergen en dalen worden wel iets minder, maar het wordt natuurlijk nooit hetzelfde als een nieuw 'nasa' matras. De vulling van een dergelijk matras heeft de eigenschap om door lichaamswarmte de vorm van het lichaam over te nemen en daardoor overal dezelfde ondersteuning te bieden.

Zelfs een nieuw binnenveringsmatras heeft die eigenschap niet.
13 jaar geleden
zou ik niet doen of je het merkt of niet de kuilen blijven er toch in zitten en op ten duur kost het je rug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ik niet doen als ik jou was, die topmatrassen, als je een behoorlijke koopt tenminste, zijn best prijzig, en uiteindelijk lossen deze jouw probleem niet op, je kunt beter het bedrag bij je nieuw matras leggen!