ik moet mijn hypotheek verlengen,kan dit ook in buitenland woonachtig in nederland

kan ik ,woonachtig in Nederland ,mijn hypotheek verlengen in Duitsland ,wat zijn de kosten en is de rente in nederland aftrekbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Banken zijn voorzichtig met het geven van hypotheken van huizen in het buitenland. Zo zijn er enkele banken (of bankkantoren) die Nederlandse (vakantie)huizen is het buitenland van een hypotheek voorzien. Evenzo zullen er Duitse banken zijn die dat voor huizen in Nederland doen. Jij bent voor hen een driedubbel risico, namelijk ten eerste je bent geen Duitser, ten tweede niet woonachtig in Duitsland en ten derde staat het huis niet in Duitsland. En risico moet in de bancaire wereld betaald worden. Je betaalt dan zoveel extra opslag dat je veel duurder uitbent dan in Nederland.
En dan heb ik niet eens over de extra andere kosten zoals vertalen van notaris- en kadasterakten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

NEderland en Duitsland hebben een aantal goede afspraken over hypotheken. Echter, banken vinden eht nog steeds lastig om een hypotheek te geven voor objecten aan de andere kant van de grens. Je zal met jouw bank moeten overleggen hoe zij hierin staan.

Hypotheekrente kan je aftrekken als je in Nederland inkomsten belasting betaald. ook als het voor een object gefinancieerd buiten nederland is (Heb ik bv zelf ook).

De rentenivo's kan je bv hier berekenen: http://www.aktuelle-hypothekenzinsen.de/zinsrechner.php