Is een 0-uren contract nuttig voor een hypotheek of heb je daar niets aan?

Ik wil naast mijn eerste baan een tweede baan als oproepkracht.

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar zou je een hogere hypotheek kunnen krijgen met een 0-uren contract erbij, dus nar de eerste baan of zou dat geen verschil maken met uitsluitend 1 baan?

13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

0-uren gaat je niet direct helpen, mogelijk over drie jaar wel. Een hypotheekverstrekker kijkt namelijk naar twee zaken:
1) Salaris via vast contract of intentieverklaring van de werkgever.
2) Gemiddelde inkomsten over de afgelopen 3 jaar.
Punt 2) is gelukkig maar want anders zou een zeer goed verdienende freelancer nooit een hypotheek kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een 0-uren contract heb je helemaal niks aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 0 uren contract gaat neit werken. om eenhypotheek te krijgen moet de bank zekerheid hebben dat jij maandeljiks genoeg geld hebt voor langere tijd om je de hypotheek te betalen. Een 0 uren contract helpt daar niet bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee de hypotheekgever kijkt echt niet naar wat voor
baantjes of contracten jij allemaal hebt, maar wel naar wat die opleveren.
En dat moet je dan kunnen aantonen. Wat je inkomsten zijn, daar gaat het om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je niets aan, maar neem je niet te veel hooi op je vork? Je hebt het alleen maar over werk en werken. Af en toe wel je rust nemen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee de hypotheek verstrekker kijkt naar wat er binnen komt niet wat er potentieel binnen kan komen. Om dezelfde reden worden bijvoorbeeld omzetbonussen niet meegenomen in de hypotheekberekening. Het is namelijk niet zeker dat je dit ook daadwerkelijk gaat krijgen.