Wat is het verschil tussen je koopovereenkomst laten tekenen bij de bank of de notaris?

Volgens mij hypotheekadviseur kan ik de koopovereenkomst en alles laten regelen bij de bank of bij de notaris bij de bank daar goedkoper zijn. Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee? Juridisch bijvoorbeeld. En wat het beste is om te doen? Iemand hier ervaringen mee?

2 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een koopovereenkomst wordt in de praktijk vaak door makelaars opgesteld. Bij de (onafhankelijke) notaris ben je zeker(der) van deskundige begeleiding en advies op juridisch gebied. Maar inderdaad, de notaris is ook duur. Het hu8s ook...

Je komt uiteindelijk altijd bij de notaris, voor de leveringsakte. Op dat moment word je pas eigenaar van de woning.