Kunnen wij verbouwen?

Wij hebben een bijna 10 jaar geleden een huis gekocht voor 220.000 incl. kosten koper.
Nu loopt bijna onze rentevaste periode af en zouden we graag willen verbouwen. De waarde van het huis nu is ongeveer 200.000 a 210.000 zijn.
We willen graag verbouwen kosten ongeveer 100.000 is dat haalbaar ? Onze gezamenlijke inkomen is 63.000.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen idee, je vertelt niets over hoe handig je bent en wat je wil veranderen aan je huis. Volgens mij stel je de vraag verkeerd en wil je weten of je met jullie financiële situatie 100.000 euro kunnen lenen. Maar ook met die vraag geef je weinig info. Wordt die verbouwing bijvoorbeeld een waardevermeerdering van het huis? Aanbouw, dakkapel bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
63.000 is bruto?
Hoe hoog is de huidige hypotheek?
Wat wordt de waarde van het huis na de verbouwing. Sommige verbouwingen zijn sterk waardeverhogend, sommige niet. Jullie max hypotheek ligt rond de 300.000,-
https://www.knab.nl/hypotheken/maximale-hypotheek-berekenen#!/inkomen-geboortedatum Mijn advies: spaar eerst 50.000,-

Antwoorden (1)

Verbouwen kan altijd als je het geld er voor hebt liggen. Als je een nieuwe hypotheek af moet sluiten om de verbouwing te bekostigen, dan zal de de nieuwe hypotheek niet (veel) hoger mogen zijn dan de getaxeerde waarde van het huis. De taxatiewaarde na verbouwing is geen €100.000 meer dan de taxatiewaarde van vóór de verbouwing.