Als je een hypotheek aanvraagt zie je dat een een groter bedrag nodig hebt om je huisprijs te betalen, is dat dan k.k. Meegerekend?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

U kunt er vanuit gaan dat de kosten koper ongeveer 6% van de koopsom bedragen.
Daar zijn rekenmodules voor te vinden op internet. Het percentage van kosten koper komt dan meestal uit rond de 6%. De kosten die worden bedoeld als kosten koper aankoop huis zijn o.a.: * 2% overdrachtsbelasting * notariskosten* kadastrale rechten.

­Vanaf 1 januari 2014 is het mogelijk om maximaal 104% van de koopsom te financieren. Elk jaar wordt het maximaal te lenen bedrag met 1% verlaagd. In 2018 is het maximaal te financieren bedrag 100% van de koopsom. Dit betekent dat elk jaar een groter deel van de kosten koper uit eigen vermogen van kopers moet worden betaald.
fisbel