Is het verstandig mijn hypotheek over te sluiten nu de rente zo laag staat?

Hoeveel rente verschil moet er zijn om het gunstig over te laten sluiten als je bij dezelfde bank blijft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Poet
9 jaar geleden
Kijk even hier:
http://financieel.infonu.nl/hypotheek/5386-spaarhypotheek-wel-of-niet-oversluiten-bij-lagere-rente.html
Je moet ook even vragen bij je hypotheekverstrekker om een offerte te doen.

Antwoorden (2)

Is niet zo maar 1,2,3 te zeggen. Ligt o.a. aan de hoogte van de hypotheek, hoe lang je de rente nu vast hebt staan, hoe lang het nog duurt tot de volgende rentevast periode en/of hoeveel boete je moet betalen bij voortijdig aflossen. Verder komen er ook weer nieuwe beschrijvingskosten bij.
9 jaar geleden
In België is het interessant om na te gaan of het inderdaad voordeliger is. Je moet er wel altijd een kost op afdragen. Maar dat zal de bank graag voor je uitrekenen. Meestal stapt men over van vast naar een variabel tarief, als men aan het einde van een hypotheek zit. De renteaanpassingen zijn begrenst waardoor je zeker bent dat je er altijd voordelig uitkomt. Als je pas een hypotheek hebt afgesloten is het miss niet zo interessant.