Wat is een gemiddelde hypotheek in Nederland?

Ik schat het zelf gezien de huizenprijzen rond de 250.000,-. Dat is bruto iets van 1.200,- Euro bruto per maand.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jouw vraagstelling ga je er van uit dat de volledige aankoopprijs van het huis wordt betaald met de hypotheek. Ik ga er eigenlijk van uit dat er nog steeds veel mensen zijn die een eigen bedragje inbrengen in de hypotheek. En verder zijn er veel 'oude' hypotheken die al jaren geleden afgesloten zijn voor veel lagere bedragen, of die door de loop van de tijd grotendeels afbetaald zijn.

Het beste antwoord

De gemiddelde hypotheek bedraagt ruim 291.000 euro (cijfer tweede kwartaal 2008)
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat dit dan om nieuwe hypotheken die nu afgesloten worden? Of is dit de gemiddelde hypotheek per koopwoning?
AWM
14 jaar geleden
Dit is het gemiddelde hypotheekbedrag in Nederland. Ik durf er heel wat onder te verwedden dat het bedrag bij nieuwe hypotheken gedaald is. Ik lees her en der tot wel 15% daling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij enorm veel als de gemiddelde waarde van een koophuis maar 250.000 euri's is, en er ook veel oude hypotheken zijn die al grotendeels afbetaald zijn, en mensen die hun eigen geld in de woning steken.
AWM
14 jaar geleden
Ik heb een plaatje toegevoegd. Iedereen werd vroeger verleid om enorme bedragen te lenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijkend naar het plaatje lijkt het er toch op dat het gaat om de waarde van de nieuw uitgeschreven hypotheken, niet de gemiddelde hypotheek op alle koopwoningen in NL. Heb je een bron?
AWM
14 jaar geleden
Dat zou kunnen, stippel. Maar bij de bestaande hypotheken zakt het bedrag de hele tijd tijdens de looptijd, dus wat zou dat dan zeggen?
Mijn bron was:
http://www.vastgoedactueel.nl/8790/getfile.ashx
Ik zal nog eens doorzoeken...