wat gebeurd er als ik hypotheek niet meer kan betalen? (ex betaald niet mee)

Ex betaald niet mee. Ik kan het niet meer alleen betalen en er is al beslist via de rechtbank dat het een gedwongen openbare verkoop wordt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
ronron1212
10 jaar geleden
Hoezo betaald je ex niet mee wat is er afgesproken bij de scheiding?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Enkel feitelijk samenwonend geweest en ex betaald gewoon niets, ik heb het zolang mogelijk geprobeerd om uit de nodige schulden te blijven maar het gaat gewoon niet meer

Antwoorden (1)

Als hij mede-eigenaar was van de woning, had hij toch de helft van de hypotheekrente voor zijn rekening moeten nemen. Was het slechts een mondelinge afspraak en jij bent de eigenaar van het pand, dan valt er weinig te verhalen.

De gedwongen verkoop zal dus doorgang moeten vinden. Het vreselijke nadeel hiervan is natuurlijk, dat jij met de restschuld blijft zitten, tenzij je een huis hebt gekocht met
hypotheekgarantie van de overheid (NHG).

Schrijnende situatie, sterkte.