als ik mijn koophuis ga verhuren en zelf een ander huis ga huren blijft dan voor mij de hypotheekaftrek van toepassing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Controleer eerst of de hypotheekverstrekker het wel goedvindt dat jij je huis verhuurt. Vaak mag dat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@cryofiel, klopt als een bus!

Het beste antwoord

Ja, zo lang je koopwoning je eigen woning is.
Dus het huis dat u in eigendom bezit en dat u of personen tot uw huishouden behoren voor duurzaam eigen gebruik als hoofdverblijf ter beschikking staat.
U kunt voor uw aangifte maar een eigen woning tegelijk hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat je met hypotheekaftrek, hypotheekrenteaftrek bedoelt?

In nederland kan je alleen hypotheekrenteaftrek krijgen van het huis wat je hoofdverblijf plaatst is.