Hypotheek aftrek voor eenmanszaak. Moet je die aftrekken voor winstvrijstelling. Of na startersafrek.

Graag uitleg met voorbeeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Hallo,
De hypotheekrente trek je af nadat je startersaftrek en de MKB-winstvrijstelling hebt toegepast.

In je aangifte bereken je eerst je belastbare winst. In deze berekening houd je rekening met de ondernemersaftrek en mkb-winstvrijstelling.

Daarna trek je in de rubriek Werk en Woning de hypotheekrenteaftrek af en kom je uit bij het verzamelinkomen Box1.

Ronald
Webcareteam Belastingdienst