Van een goede vriend van mij is (door de bank) via een makelaar zijn huis verkocht maar voor een veel te lage prijs. Kan hij hiertegen bezwaar maken?

Er zijn zeer veel gegadigden voor de woning maar de bank heeft via makelaar aan de eerste bieder het huis gegund. Belangstelling is zo groot dat er meer uit te halen valt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je vriend een hypotheekschuld heeft opgebouwd bij de bank dan kan de bank een uitzettingsprocedure opstarten. Na uitzetting zal de bank het huis op een huizenveiling verkopen. Hierover heeft je vriend niets te vertellen. De restschuld zal hij dan in overleg met de bank moeten terug betalen. Heel vervelend voor je vriend maar dan had hij eerder met de bank in gesprek moeten gaan.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is zijn huis, dus hij heeft zijn handtekening/goedkeuring moeten geven voor de verkoop van het huis. Als hij dat nog niet gedaan heeft is het huis nog niet verkocht. Als hij dat wel gedaan heeft dan kan hij ook niet meer terug (hij heeft immers ja gezegt).

Tenzij hij zijn hypotheek niet meer kon betalen. Op dat moment is het huis niet meer van hem maar van de bank. De bank mag zelf beslissen aan wie hij het huis verkoopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, daar kan hij geen bezwaar tegen maken want bij een hypotheekschuld kan dat nu eenmaal het gevolg zijn helaas. Je hebt er dan niet veel meer over te zeggen maar daar is wel een periode aan vooraf gegaan en in die periode had hij het huis ook zelf kunnen verkopen, dus voor hij diep in de schulden kwam. Verder kan het lijken of de prijs veel hoger had kunnen zijn maar vergeet niet dat er momenteel maar heel weinig huizen verkocht worden en dat zijn juist de huizen die al in waarde zijn gezakt. Huizen blijven nog wel voor een hoge prijs te koop staan maar er is geen hond die dat bedrag neerlegt.

Is het via een veiling gegaan want dat willen ze dat wel veranderen: http://www.ed.nl/nieuws/algemeen/economie/11388004/Makelaars-verbod-op-huisveiling.ece