Kan je een hypotheek bij een bank in engeland afsluiten voor een koopwoning in nederland aangezien het intenationale banken zijn?

Alvast bedankt voor de reacties..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat kan. Net zoals je een lening kan afsluiten bij een familielid of een kennis. Het familielid of de kennis fungeert dan als bank die de hypotheek verstrekt.

In grensgebieden wordt vaak een hypotheek afgesloten bij een buitenlandse bank bijvoorbeeld omdat de rente lager is.
De voorwaarden voor een lening zijn bij een buitenlandse bank vaak wel anders dan hier in Nederland. Zo kennen de Duitse banken de aflossingsvrije hypotheek niet maar wel de annuïteitenhypotheek.
fisbel
11 jaar geleden
Over het algemeen zijn banken daarover niet zo enthousiast. Het afsluiten van een lening met een burger die onder een ander rechtsgebied valt, met het onderpand ook in een ander rechtsgebied, in een huizenmarkt die de uitlenende bank niet goed kent, maakt dat banken over het algemeen niet bereid zijn om "over de grens te hypothekeren".

Ik heb ooit gekeken naar een huis in Duitsland, maar toen bleek er slechts één bank te zijn die bereid was om dit vanuit NL te financieren (nog even los van de vraag of de hypotheek verstrekt wordt). De rest had hier geen zin in.