krijg je een volledige hypotheek voor een chalet?

Hij staat op een recreatiepark en je mag er het hele jaar door wonen. Ook staat het op eigen grond

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Als jouw/jullie financiële situatie voor nu en in de toekomst voor de bank zekerheden biedt, maak je een gerede kans....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer het een woning is dat jouw eigendom word, kun je daar een hypotheek voor afgeven, en geld ontvangen.
Dit klinkt heel krom, wat ik schrijf. Maar het klopt wel, een hypotheek is een onderpand, en het huis (jouw bezit) wordt het onderpand voor de geldlening die je aangaat.

Zoals ik jouw vraag lees, wordt jij eigenaar van dit onroerend goed, en kun je hier een hypothecaire lening voor krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In theorie is het mogelijk om hiervoor een hypotheek te krijgen. In de praktijk lukt dit vaak niet, omdat banken geen enkel risico meer willen lopen. Daarnaast kan een hypotheekverstrekker die wel een volledige hypotheek wil geven aanvullende eisen stellen, bijvoorbeeld dat de woning van baksteen of beton moet zijn. Het beste kun je bij een lokale bank informeren naar de mogelijkheden. Zij kennen de recreatiewoningen meestal al.