kan ik bij de ene bank een krediet hebben en bij een bank in een anderland een hypotheek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat is geen probleem. Je kan elk bankproduct ergens anders onderbrengen als je wil. Je moet echter opletten dat je geen spaarrekeningen en hypotheken bij de zelfde bank onderbrengt. Bij een eventueel faillissement van de bank is de bank dus bv gerechtigd om de hypotheek af te lossen met het spaarsaldo van de spaarrekening. Zonder dat je daar iets aan kan doen. Zelfs verstandig dus om te spreiden.
Echter als je bij een bank een krediet hebt, zal die schuld €eegenomen worden in de berekening hoeveel hypotheek je kunt krijegen. Dit wordt centraal geregistreerd bij BKR in tiel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe kan dat alleen na toetsing BKR. Men kijkt altijd naar je inkomen en hoeveel schulden heb je op het moment van aanvraag.