Als de gulden terug komt stort de huizenmarkt dan niet in elkaar?

Het klinkt mooi de gulden terug maar dan betaal je gemiddeld voor een eengezinswoning een half miljoen gulden. Zal de prijs dan niet halveren? Omdat de inflatie dan ook minder wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar staan die eengezinswoningen voor fl. 500.000 ? Daar krijg je hier nauwelijks een flatje voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zuid holland

Antwoorden (4)

de huizenprijzen gaat toch wel dalen, omdat de prijzen al die jaren kunstmatig hoog zijn gehouden. Op het moment worden er weinig huizen verkocht, en dan gaat automatisch de prijs omlaag, (wet van vraag en aanbod). Maar de prijs zal niet in één keer halveren, of zou jij dat wel doen als jij je huis te koop hebt staan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet te voorspellen, dit hangt af van vele factoren. Net de suggestie dat de huizenprijzen zeker blijven dalen, in de randstad bv stijgen de prijzen ligt, dit doordat er steeds meer toeloop is naar de randstad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wanneer de gulden terug komt wordt het een nieuwe gulden. die kan op dat moment 1 op 1 met de euro gerekend kunnen worden. of 1 op 10, net wat er gekozen wordt.
Of de huizenmarkt in elkaar stort is van andere factoren afhankelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de gulden terug komt ontvang je ook weer meer geld omdat de euro terug gerekend wordt naar de gulden en dus ook de prijzen. Alles blijft gelijk maar dan in guldens.