sta bkr negatief(A4) maar ben schuldvrij, heb fout gehandeld in het verleden maar zit nu op het juiste spoor kan ik een hypotheek krijgen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het ligt eraan hoelang geleden dat verleden is:

"Uw gegevens verdwijnen automatisch uit het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) als de bewaartermijn van vijf jaar is verstreken."
14 jaar geleden
Ik had ook een BKR-registratie omdat ik na de scheiding al mijn apparatuur met uitgestelde betaling had gekocht. Dit was rente-vrij, maar als ik over de datum van uiterste betaling zou gaan zou ik flink rente moeten betalen.
Ik had netjes op tijd afgelost en was me helemaal niet bewust van de BKR-registratie.
Toen wilde ik samen met mijn nieuwe vriend een huis kopen en liepen we daar tegenaan. Uiteindelijk was dit met één briefje en telefoontje geregeld.
Wil niet zeggen dat dat in jouw situatie ook zo is, maar ik zou het eens navragen bij de hypotheekadviseur en bij in Tiel zelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je kunt inderdaad je record laten corrigeren als de vermelding onjuist is. Maar als het klopt, dan kun je er niets aan veranderen, behalve je 'tijd uitzitten'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben...
5 Jaar nadat de vordering volledig is betaald wordt de BKR registratie automatisch verwijderd. Hierna kan je weer 'normaal' geld lenen en dus ook een hypotheek afsluiten.
Er zijn diverse kredietverstrekkers die onder aanvullende voorwaarden (duurder!) een hypotheek verstrekken aan mensen met een BKR notering. Deze gaan echter alleen tot maximaal A3 registraties. Bij een A4 registratie is het niet mogelijk een hypotheek af te sluiten.
Je zult dus geduld moeten hebben, ervan uitgaande dat al je schulden nu zijn afbetaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je idd schuldenvrij bent kun je contact opnemen met het bkr en als alles in orde is dan zetten ze je uit hun systeem ook al is het een week geleden dat je alle schulden hebt afgelost