Is het mogelijk om in Nederland bij een bank of andere instelling een hypotheek te krijgen voor een woning in Belgie?

Wij huren nu in Belgie maar werken in Nederland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor de ING Bank heeft dat. De ING Belgie hypotheek.
Niet elk filiaal biedt dat product aan omdat de kennis niet aanweziig is maar ze kunnen je precies vertellen naar welk filiaal je moet gaan.

Echt goedkoop zal het niet zijn omdat het juridisch en qua dekking allemaal wat ingewikkeld is dus houdt daar rekening mee.

http://www.hypotheekservicenet.nl/files_algemeen/ing%20BuitenlandHypotheek_Belgie.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de financiele bijsluiter bij de bron documentatie van ING is het risico hoog tot zeer hoog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies, dat schrijven ze dan in de bijsluiter zodat ze een excuus hebben om jou een hoge rente te laten betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was jaren mijn vak. Hoe groter het risico hoe hoger het tarief. Dat heet risico opslag.

Andere antwoorden (1)

Ja, ook de ABN AMRO doet dit. Als je in Nederland werkt kun je bij verschillende nederlandse banken een zgn "buitenland hypotheek"krijgen.
(als je voldoet aan de verdere verstrekkingscriteria natuurlijk.....)