mij vriend heeft koophuis. ik sta bij bkr en wil bij hem wonen .kunnen we samen dan de hypotheek aan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kun je met een BKR geen hypotheek krijgen.
Misschien is het handiger als jij andere lasten (gas, licht, verzekering etc) voor jou rekening neemt. Dan zijn jullie r toch ook...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak je vraag eens af.

Antwoorden (4)

als je vriend al een koophuis heeft dan heeft hij daar de hypotheek al van rond. (hij kan de hypotheek nu ook al aan) Dan zou het van wat ik nu in je vraag lees, financieel geen probleem moeten zijn om bij hem in te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het probleem niet zo snel, de hypotheek heeft ie tenslotte al. Bovendien, hij is de eigenaar en jij niet, dussss, mocht het ooit een keer fout gaan kan je nergens aanspraak op doen. Maak goede afspraken en betaal gewoon je "onkosten" maar niet voor het eigenaardeel van de woning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, je kan wel aanspraak maken. Als jij langer dan een half jaar bij hem inwoont dan gaat de wet er van uit dat je bij hebt gedragen in het huishouden e.d. En dan heb je recht op een vergoeding. In hoeverre dit dan aangetoond moet worden zou ik niet weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Troost je, ook je vriend 'staat bekend bij de BKR'. Of bedoel je dat je een negatieve BKR notitie hebt?

Deze verdwijnt automatisch na 3 jaar, aannemende dat je nu weer alles netjes op tijd betaald.

Hypotheek en woning staan op naam van je vriend. Rustig zo laten.