huis kopen in duitsland

ik huur momenteel in Emden(D) en wil graag een leuk huisje kopen. Rente aftrek is geen probleem maar kan ik gewoon bij een nederlandse bank mijn hypotheek afsluiten?Wie heeft er ervaring met ëmigreren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Wij zitten midden in het proces ; binnenkort gaat ons huis te koop en stappen we de grens over. Je kunt inderdaad prima bij een Nederlandse bank een hypotheek afsluiten, maar er zijn wel een paar voorwaarden aan. Een hypotheekadviseur in de grensstreek kan je precies voorlichten en voorrekenen hoeveel je kunt kopen. Een hypotheek in Duitsland afsluiten behoort ook tot de mogelijkheden.

Maar als je zelf al in Duitsland woont, heb je er inmiddels al meer ervaring mee dan ik. Veel ervaringen van Duitslandgangers (en verhalen en tips) vind je op www.verhuis.de (een forum van en voor emigranten en hen die dat vanplan zijn) .

Ook het document in de link geeft veel aanvullende info over wonen in / verhuizen naar Duitsland. In de tweede link vooral veel technische informatie ; waar moet je aan denken, welke volgorde moet je aanhouden, wat moet je allemaal regelen enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja. Hypothekendesk Buitenland van ABN-Amro (050-3160349).