ik ga met pensioen maar wil een ander huis kopen, mag ik dan mijn huidige hypotheek mee overnemen?

ik heb een eigen huis binnenkort ga ik met pensioen, maar wil een ander huis kopen, kan ik dan mijn huidige hypotheek mee overnemen als ik met pensioen ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

ja dat kan, maar ik zou nieuwe mogelijkheden tegen wellicht betere condities even natrekken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij verkoop van een woning los je in bijna alle gevallen de hypotheek in. koop je een nieuwe woning daarna dan sluit je een nieuwe hypotheek af.
neem het op met je huidige hypotheekvertrekker en kijk of je beter uit bent met de huidige lening of met afsluiten van een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is het recht van hypotheek dat je aan de geldgever hebt gegeven op je huidige huis gevestigd.
Voor een ander woning dien je een nieuwe overeenkomst te sluiten met het andere huis als zekerheid, met nieuwe provisie, taxatie- en notariskosten
Als je je huidige huis redelijk goed zou kunnen verkopen dan moet je alsdan nogmaals bekijken wat mogelijkheden zijn in overleg met de bank. Meestal krijg je een instapkorting op de rente. Probleem kan zijn dat men je te oud vindt, of het onderpand te weinig zeker gezien de o.g.markt om je bij voorbeeld een aflossingsvrije hypothecaire lening te geven.
Orienteer je bij geldgevers. Als je een gunstige uitkomst krijgt, laat deze dan schriftelijk vastleggen.