wat gebeurt er? met hypotheek aftrek? mijn huis staat te koop

in overleg al een keer 20.000 gezakt nu wil de makelaar weer 30.000 zakken in prijs zo verlies ik toch mijn overwaarde wat ik nodig zal hebben voor een nieuwe toekomst dit is het enigste wat ik heb

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nou crisis...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je verkopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja moet worden verkocht door scheiding en ik kan door crisis hem niet uitkopen

Antwoorden (4)

Dat heet crisis de huizemarkt is erg instabiel. Je kunt proberen je huis iets aantrekkelijker te maken een beetje opknappen en mooi maken misschien hebt dat.
13 jaar geleden
dat is een keuze die jezelf maakt
je verliest of je overwaarde of je verkoopt je huis niet {of pas over een langere tijd}
makelaars weten over het algemeen toch wel hoe de verkoop loopt van bepaalde huizen in bepaalde buurten

misschien kun je overwegen om nog een keer 10.000 euro te zakken en niet ineens 30.000 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zo verlies je de overwaarde, maar als je het nog een jaar te koop laat staan verlies je ook geld.

Ik begrijp die zogenaamde vanzelfsprekendheid niet dat mensen altijd maar 'winst' op hun huis moeten maken. Ze hebben er jaren in gewoond en dan moet het veel meer opbrengen dan er voor betaald is. Was dat met auto's ook maar zo.

Voor de huizenverkoop is het nu een slechte tijd, maar waarschijnlijk heb je je nieuwe huis ook voor een lagere prijs gekocht dan dat je er 2 jaar geleden voor betaald zou hebben.

Ik vind overigens 30.000 zakken wel erg veel, de makelaar wil er natuurlijk snel vanaf want dan krijgt hij zn centen. Dat jij een lagere opbrengst hebt, is erger voor jou dan voor hem. En geloof me, zelfs al haal je die 30.000 er af, dan nog verkoop je het niet voor de nieuwe prijs. Ook de kopers die op de nieuwe prijs afkomen zullen weer afdingen.

Het is vervelend om geld dat je niet hebt, wel nodig te hebben voor de toekomst. Probeer met de makelaar te bespreken of er alternatieven zijn om je huis sneller te verkopen zoals styling, uitvoeren kleine reparaties, netjes maken van eventuele tuin etc.

Succes!
13 jaar geleden
Makelaars zijn er op uit het huis te verkopen zodat ze hun provisie kunnen opstrijken.Voor hun maakt het niet veel verschil of dat voor 30.000 minder is...
Mijn eerste huis heeft achteraf ook te weinig opgebracht want de marktprijs was toen snel stijgend.
Zelf heb ik besloten (nog) niet te verkopen nadat het 2 jaar te koop had gestaan.
Huren is voor mij net zo duur dus daarom wil ik wel wachten tot de markt weer normaal word.
Mijn overwaarde is inmiddels ook verdampt...