Ik heb per vergissing mijn huur 2 keer betaald.Wat moet ik nu doen?

Ik heb de kwartaalhuur van mijn bedrijfspand twee keer betaald. Moet ik er van uit gaan dat de verhuurder dit automatisch terugstort? De relatie met de verhuurder is slecht te noemen. Hoe te handelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (6)

Kun je de betaling niet terug laten boeken door je bank?

Anders direct contact op nemen met de verhuurder en hem verzoeken een van de betalingen terug te storten. Doet hij dit niet dan kun je het natuurlijk altijd nog verrekenen met de huur van de volgende periode.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het ook zo doen.
je afschrift is je bewijs dat je het 2 keer betaald hebt, dus het volgende kwartaalhuur niet betalen als hij het je niet terug geeft..
want dan heb je die als betaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Assumption is the mother of all f*ck-ups.

Met andere woorden: nergens van uitgaan.

Kun je het geld op dit moment missen? Dan zou je kunnen overwegen om de verhuurder per aangetekende brief te verzoeken de tweede betaling te beschouwen als betaling voor het volgende kwartaal. Ook al is de relatie met de verhuurder slecht, iedere verhuurder met een beetje economisch benul zal daar het voordeel van zien en ermee instemmen.

Het alternatief is verzoeken tot terugstorting. Doe dat ook weer per aangetekende brief, met een kopie van het bankafschrift waaruit blijkt dat je dubbel hebt betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is geen probleem. Gewoon keurig de huur terugvragen aan de verhuurder. En als de verhuurder het niet terugstuurt dan verreken je het zelf met de komende huur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
binnen 30 dagen kun je je bank volgens mij gewoon opdracht geven om het terug te storten. informeer even bij je bank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is geen antwoordt en zoals gemeld kan het alleen bij incasso. Als je zelf een betaalopdracht hebt gegeven kan het niet.
Een goede verhuurder en als jij een goede huurder bent zal de verhuurder zeker bereid zijn het bedrag terug te storten mar je bent dan wel afhankelijk van zijn bereidwilligheid, Maar even bellen en vragen om terug te storten