vraag over uitkering en huur via woningbouw

Mijn broertje heeft een wajong uitkering en zijn vriendin werkt fulltime tegen een laag salaris... Nu willen ze gaan kijken voor een groter huis via de woningbouw (ze wonen nu ook via woningbouw in een piepkleine benedenwoning) maar de huren gaan naar inkomen... De woningen waarin hun geïnteresseerd zijn komen of net wel of net niet voor in aanmerking (jaarsalaris) Nu vroeg ik me af of de woningbouw zijn uitkering wel zal erkennen als volledig inkomen of dat daar haken en ogen aanzitten... Immers word een uitkering bij het aanvragen van een lening of hypotheek etc nooit meegeteld...

Weet iemand dit toevallig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet kijken naar wat hun gemeenschappelijk inkomen is als ze samenwonen (dat kan iets veranderen door belastingen), en op basis van dat inkomen kijken voor wat voor huur ze in aanmerking komen.
Het inkomen telt gewoon volledig mee, voor huur werkt dat anders dan voor een hypotheek.
De woningbouw kan ze dit ongetwijfeld ook uitleggen en eventueel voorrekenen.