De BKR registratie staat los van het kopen van een huis. Je kunt rustig een huis kopen en dus mede eigenaar worden van een woning.

Er kan alleen een probleem ontstaan bij de hypotheekaanvraag. Er zijn natuurlijk verschillende Bkr registratries. Als het gaat om bijvoorbeeld een schuld die nooit is betaald en zelfs tegen finale kwijting is weggeveegd dan is dat natuurlijk een zeer ongunstige registratie.
Maar als er bijvoorbeeld een achterstand is ontstaan tijdens een ruige studentenperiode en is deze schuld al afgelost dan is dat natuurlijk een andere zaak. Daar gebeurt vaker en hebben banken meer mee te maken.

Het is dus erg afhankelijk van wat voor soort registratie het is en wat voor verklaring de persoon er op kan geven. Bereid je dus altijd goed voor en denk na over de oorzaak van de betalingsachterstand. Zet het goed op papier en probeer de bank ervan te overtuigen dat dat niet meer zal gebeuren.

Kopen kan dus altijd alleen financieren kan soms wat lastig worden.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je hier meer informatie over wilt weten dan zal je dat toch bij verschillende banken moeten opvragen. Zij beoordelen dan per persoon of zij de financiering willen doen ja of nee.
Het makkelijkst is natuurlijk om naar een hypotheektussenpersoon te gaan en hem/haar te laten uitzoeken waar je terecht kunt. Dan kan jezelf nog bepalen of je het wel of niet via die tussenpersoon wilt gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een bkr registratie hebt waarbij vermeld staat dat je achterstanden hebt bij betalingen dan kan dat niet.
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoeld een huis financieren.

Ligt aan de code die je BKR registratie heeft. De meeste codes vervallen na 5 jaar, de zwaardere (faillisement bijv.) blijven langer geregistreerd. Bijna alle banken kunnen een BKR toets uitvoeren of uitgebreide toets aanvragen. Dan krijg je precies op papier wat er over je geregistreerd is.

Succes