Voor hoeveel € kan je een huurwoning huren, als je alleen je netto inkomen weet en niet weet wat je vaste lasten aan geld zijn,1 pers

Toegevoegd na 37 minuten:
Bijvoorbeeld netto inkomen €900,-

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

dat ligt aan de huurvereniging
vaak zeggen dat de woning geschikt voor mensen met zoveel inkomen
je kunt zelf ook een berekening maken
je weet je inkomsten
je weet wat je lasten zijn in de maand aan eten uitgaan auto roken telefoon{mobiel}
en je moet er vanuit gaan dat gas water licht voor 1 persoon ongeveer 150 euro per maand is

voor het bedrag wat je over houdt kun je een huurwoning huren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er komen nog wel meer lasten bij...verzekeringen,water,gemeentelijke belastingen,tv,internet,ziekenfondspremie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
150 euro voor gas,water en licht is veel te veel voor 1 persoon, normaal zul je ongeveer 100 euro kwijt zijn als je in een normaal huisje woont en alleen het woonvertrek verwarmt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben ik met je eens vierenzestig
maar je betaald een voorschot aan die voorzieningen
je kunt beter iets meer betalen als dat je met je afrekening een hoop moet bijbetalen
ik betaal ruim 60 euro teveel aan voorschotten per maand
en als dan de jaarafrekening komt dan heb je een mooi spaarpotje opgebouwd waar je dan leuke dingen mee kunt doen
bij mijn woningbouwvereniging ging het zo:

bij het inschrijven gaf ik aan wat mijn loonindicatie was en op basis daarvan kon ik eigenlijk op alle woningen reageren ook al was het loon niet zo hoog.

Als je eenmaal een woning toegewezen krijgt en je accepteerd deze moet je een aantal gegevens doorgeven, zoals je laatste loonstrookjes of een overzicht van het verdiende loon in het afgelopen jaar en nog een aantal gegevens, dit willen ze weten zodat ze niet een woning toewijzen aan iemand die het eigenlijk niet kan betalen. (want daar hebben ze dan hun zelf weer mee)

er zijn ook genoeg intstanties waar je heen kan om over je financiele situatie te praten en zij zullen je dan ook beter kunnen adviseren over wat je lasten zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor ongeveer een derde van je netto inkomen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De woningbouwvereniging stelt op basis van je gezinssituatie en inkomen vast voor welke woningen je in aanmerking komt.
Voor een indicatie van de hoogte van je vaste lasten zou je eens kunnen kijken naar het Persoonlijk Budgetadvies van het Nibud. Hiermee kun je kijken hoe hoog de uitgaven van vergelijkbare huishoudens zijn