Heb ik recht op huurcompensatie als ik 4 weken in 130 decibel gezeten.?

Naast mij was de woningbouw bezig. Maar veel herrie kan ik om compensatie vragen bijvoorbeeld korting op de huur of een tegoedbon van iets?

9 maanden geleden
1.9K
Amadea
9 maanden geleden
Hier is veel informatie te vinden: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/wanneer-heb-je-recht-op-compensatie-voor-bouwoverlast/
Pieterke
9 maanden geleden
Vragen kan altijd. Of je het krijgt is een tweede. Gewoon proberen zou ik zeggen, eventueel samen met buren.
tinus1969
9 maanden geleden
Waar baseer je die 130 dB op? Heb je objectief bewijs?
Ritsuka
9 maanden geleden
Hoe heb je die 130 dB gemeten? En was het constant?

Antwoorden (1)

Dat wordt moeilijk communiceren met de verhuurder. Je bent namelijk hartstikke doof als je meer dan een uur in 130 decibel hebt gezeten, laat staan 4 weken.

Mijn advies: maak het een geloofwaardig verhaal, en overdrijf de geluidsoverlast niet. 130 dB is 8 x zoveel geluid als een straaljager op 2 meter.

Als je kosten hebt moeten maken (bijvoorbeeld omdat je gedurende een aantal weken elders hebt moeten verblijven) dan is het redelijk om daar een vergoeding voor te vragen. Maar als je geen kosten hebt gemaakt, dan heb je geen recht op vergoeding, omdat je zelf de keuze hebt gemaakt om in de herrie te blijven zitten. Je zult dan hooguit een taartje of een bos bloemen krijgen als genoegdoening.
9 maanden geleden
TurfGraver
9 maanden geleden
Inderdaad niet overdrijven.
Straaljager op 30 meter is 130dB.