Kan ik mijn koophuis aan de bank verkopen?

idee om mijn koophuis te verkopen aan de bank waar nog een relatief kleine hypotheek op staat om het vervolgens de woning terug te huren. Kan dit ?

een jaar geleden
1.7K
ronron1212
een jaar geleden
Er zij bedrijven die dat doen google maar eens.
paulus811
een jaar geleden
Je zou nog wel eens teleurgesteld kunnen worden in de prijs die de bank geeft. Hun business is niet het (ver)kopen van huizen, dus dat gaat meestal via een opkoper of veiling. Beiden niet bepaald de weg voor de hoogste opbrengst. Ook is een bank niet ingericht om huisbaas te spelen.

Antwoorden (2)

Overleg eens met je bank. Goeie kans dat ze het NIET doen. Banken staan er niet om te springen om (lastige) huurders van dienst te zijn bij storing in de verwarming of lekkages in de badkamer.
een jaar geleden
Ja, het is mogelijk om je koophuis aan de bank te verkopen. Dit wordt ook wel een executieverkoop genoemd. Echter, dit is vaak niet de meest gunstige optie en het is verstandig om eerst andere mogelijkheden te onderzoeken, zoals verkoop via een makelaar of verhuur.
9 maanden geleden
LeonardN
9 maanden geleden
-min.
Incorrect. https://bieb.knab.nl/hypotheken/executieveiling-huis-wat-is-het-en-hoe-komt-het-zover#:~:text
"
Een executieveiling is een veiling die plaats vindt als een huis gedwongen wordt verkocht. De verkoopprijs ligt meestal ruim onder de woningwaarde en is dus veel lager dan bij 'gewone' verkoop. Bij een executieverkoop heb je als woningeigenaar geen invloed op de verkoop van je huis. Je wordt ertoe gedwongen. Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar. Een executieverkoop vindt alleen plaats als je als woningeigenaar schulden hebt bij een geldverstrekker die het recht heeft om jouw huis te verkopen om deze schulden te vereffenen. Vaak is dat de hypotheekverstrekker, die jouw huis als onderpand heeft voor het geld dat hij jou heeft geleend.
"