Wie controleert de uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden in een vve?

Indien de onderhoudswerkzaamheden door de VVE beheerder zijn uitbesteed, wie controleert dan of deze werkzaamheden correct zijn uitgevoerd? De eigenaren of de beheerder van de VVE?

een jaar geleden

Antwoorden (2)

De VVE heeft een contract met de aannemer / onderhoudsfirma. In de statuten is bepaald wie de VVE (juridisch) vertegenwoordigt. Dat zal het bestuur zijn, waarbij bepaalde taken zijn belegd bij de gebouwbeheerder van de VVE. Hij/zij is dus degene die aan de aannemer laat weten of het werk wel of niet correct is uitgevoerd, en akkoord kan geven op het betalen van de nota's. Je zult dus ook bij hem/haar moeten zijn met verzoeken en klachten. De beheerder van de VVE is vervolgens verantwoording schuldig aan het Dagelijks Bestuur en/of (afhankelijk van hoe het is geregeld in de statuten) de Algemene Ledenvergadering. De aannemer heeft slechts één opdrachtgever, en dat zijn niet de individuele bewoners.
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
helemaal correct
De leden van de Vereniging van Eigenaren (VvE) controleren de uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden. De VvE is verantwoordelijk voor het beheer van het gebouw en de gemeenschappelijke ruimtes. De leden van de VvE kunnen de uitgevoerde werkzaamheden controleren door de facturen en de kwaliteit van het werk te beoordelen.
10 maanden geleden